ترکیب احتمالی مراکش پیش از دیدار برابر کرواسی

تیم ملی مراکش برای کسب عنوان سومی جهان امروز برابر کرواسی مسابقه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراکش در ادامه ماجراجویی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امشب در دیدار رده بندی به مصاف کرواسی خواهد رفت.

شیرهای اطلس در دیدار نیمه نهایی برابر فرانسه، علی رغم نمایش دلچسب با ۲ گل مغلوب شدند و از رسیدن به مسابقه فینال بازماندند. بدون شک مراکش کار بزرگی در این جام انجام داد، چرا که هیچ تیم آفریقایی پیش از این نتوانسته بود پا به مرحله نیمه نهایی جام جهانی بگذارد.

مراکشی‌ها علاوه بر تاریخ‌سازی، تا پیش از دیدار نیمه نهایی از لحاظ تیمی نیز آمار فوق‌العاده‌ای از خود به جا گذاشتند. آنها در ۳ دیدار مرحله گروهی، ۲ پیروزی و یک تساوی کسب کردند و بالاتر از کرواسی و بلژیک به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شدند. شاگردان ولید رکراکی در ادامه برابر اسپانیا در ضربات پنالتی و برابر پرتغال با تک گل یوسف النصیری به پیروزی رسیدند و با دریافت تنها یک گل راهی نیمه نهایی شدند. مصدومیت دو مدافع میانی اصلی این تیم باعث شد کار آنها برابر فرانسه سخت شود و بالاخره ماجراجویی آنها پیش از رسیدن به دیدار نهایی با شکست مواجه شد.

مصاحبه‌ای که رکراکی بعد از پایان دیدار با فرانسه انجام داد نشان می‌دهد که او قصد دارد برای دیدار رده بندی از بازیکنانی که در طول تورنمنت کمتر به آن‌ها بازی رسیده، اعتماد کند. او در نظر دارد جام جهانی برای بازیکنان ذخیره نیز پلی برای پیشرفت و حضور در تیم‌های بزرگ اروپایی باشد.

با این تفاسیر به نظر می‌رسد درون دروازه شاهد حضور منیر المحمدی به جای یاسین بونو باشیم. منیر که در بازی برابر بلژیک در غیاب یاسین بونو درون دروازه ایستاد، توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا انتخاب مطمئنی برای رکراکی باشد.

در خط دفاعی با مصدومیت نایف آکر و رومن سایس، احتمالاً شاهد حضور زوج بدر بنون و اشرف زاری خواهیم بود. بنون ۲۹ ساله که تنها در دو بازی برابر اسپانیا و پرتغال به عنوان یار جانشین وارد زمین شد، تنها بازیکن مراکش بود که در ضربات پنالتی نتوانست دروازه اسپانیا را باز کند تا علی رغم درخشش مراکش، جام خوبی را پشت سر نگذارد. در سمت راست خط دفاعی، اشرف حکیمی احتمالاً بازیکن بدون جانشین مراکش باشد و باز هم از وی در ترکیب ثابت استفاده شود. مراکش که جام را با حضور نصیر مزروعی در سمت چپ خط دفاعی آغاز کرد، پس از مصدومیت وی و درخشش یحیی عطیه‌الله، می‌تواند همچنان به این بازیکن برای رده‌بندی اعتماد کند.

در خط میانی، به نظر می‌رسد سوفیان آمرابات، هافبک دفاعی ۲۶ ساله فیورنتینا با درخشش فوق‌العاده خود نظر باشگاه‌های بزرگ اروپایی را جلب کرده است و می‌تواند همچنان در ترکیب قرار بگیرد تا حملات حریف را خنثی کند. دو بازیکن دیگر کمربند میانی مراکش احتمالاً عبدالحمید صبیری و بلال الخناس باشند. بلال ۱۸ ساله، جوان‌ترین بازیکن لیست مراکش محسوب می‌شود که در تیم خنک بلژیک بازی می‌کند و هنوز در این جام فرصت بازی پیدا نکرده است.

در خط حمله یکی از بازیکنانی که احتمال حضور او در ترکیب زیاد است، عبدالصمد الزلزولی وینگر ۲۱ ساله تیم اوساسونا است. فوتبال دوستان این بازیکن را به واسطه حضورش در بارسلونا می‌شناسند و الزلزولی در ۳ بازی به عنوان یار جانشین برای مراکش وارد زمین شده و عملکرد قابل قبولی نیز داشته است. دیگر وینگر ترکیب مراکش می‌تواند سوفیان بوفال باشد که از جمله بازیکنان تأثیرگذار مراکش در این جام به حساب می‌آید. در نوک خط حمله نیز احتمالاً از بین عبدالرزاق حمدلله یا زکریا ابوخلال، شاهد حضور یک نفر خواهیم بود که حضور ابوخلال محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

ترکیب احتمالی مراکش برابر کرواسی:
المحمدی – بنون – زاری – حکیمی – عطیه‌الله – آمرابات – صبیری – الخناس – الزلزولی – بوفال - ابوخلال

کد خبر 627245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.