دشمنِ دشمن من، دوست من است!

اگرچه در آمریکای جنوبی نبرد فوتبال همواره میان برزیل و آرژانتین برقرار بوده، اما برخی تمایلات باعث شده هواداران، رقابت قدیمی را کنار بگذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، خوزه آرنالدو دوس سانتوس جونیور در حال تشویق تیم ملی برزیل روی سکوهای ورزشگاه‌های قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ بود و با آرزوی کسب ششمین عنوان قهرمانی کشورش به این کشور سفر کرد، با این وجود پس از حذف برزیل مقابل کرواسی، وی تصمیم گرفته علی‌رغم رقابت دیرینه میان کشورش با آرژانتین، پیراهن هواداری مسی را به تن کند!

دندان‌پزشک ۳۸ ساله روز سه‌شنبه سه گل آرژانتین مقابل کرواسی را جشن گرفت تا تیم محبوب جدیدش در جام جهانی به فینال یکشنبه برابر فرانسه برسد، او می‌گوید: به عنوان یک طرفدار فوتبال، فکر می‌کنم آرژانتینی‌ها شایسته کسب این عنوان هستند.

این برزیلی که به عقیده عده‌ای برزیلی‌ها، بی‌شرمانه پیراهن آلبی‌سلسته را در خیابان‌های سائوپائولو به تن می‌کند، از تلاش رقبای سلسائو برای کسب سومین عنوان قهرمانی جهان حمایت خواهد کرد. این اقدام او بعد دیگری هم دارد، اینکه جنجال‌های طولانی مدت و بحث ابدی در مورد اینکه آیا مارادونا بهتر است یا پله نیز کنار گذاشته شده است.

هوادار برزیلی آرژانتین درباره حمایت از این کشور گفته است: آرژانتینی‌ها عاشق تیم ملی خود هستند. هر عاشق فوتبال برای چنین هدف نجیبی ارزش قائل است و امیدوارم هواداران این کشور شادمان باشند.

در حالی که ۳۳ درصد از برزیلی‌ها خواهان پیروزی آرژانتین در دیدار روز یکشنبه هستند، براساس نظرسنجی مؤسسه تحقیقات و تحلیل داده‌های برزیل، ۶۰ درصد مردمان این کشور امیدوارند که همسایگانشان شکست بخورند.

مسی در ۳۵ سالگی به دنبال اولین قهرمانی جهان قبل از بازنشستگی در قطر است. او که در این جام جهانی بی نظیر بوده، تحسین جهان را باز هم برانگیخته تا جایی که در میان برزیلی‌ها نیز هواداران مصممی برای خودش دست و پا کرده است که حتی او را بیش از نیمار تشویق می‌کنند.

الکساندر کالداس ۴۹ ساله می‌گوید: بعد از حذف برزیل، من شروع به تشویق آرژانتین کردم زیرا مسی بهترین بازیکنی است که تا به حال دیده‌ام. او در سطح چشمگیری بازی می‌کند و عادلانه است که به قهرمانی برسد. دلیل دیگر این فرد، اشتیاق بیش از حد پسر هشت ساله‌اش، برناردو است که مسی را دیوانه‌وار دوست دارد و می‌داند که از پله به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم‌های آمریکای جنوبی پیشی گرفته است.

کالداس که برای هوادار خردسال آلبی‌سلسته یک پیراهن نیز خریده، می‌گوید: پسرم دیوانه مسی است و می‌خواهد او قهرمان شود. پسرم می‌خواهد مسی بهترین در جهان باشد و حتی اسپانیایی یاد بگیرد تا بتواند از او امضای وی را بگیرد.

جولیا آراکی، اینفلوئنسر ۲۳ ساله از ریودوژانیرو نیز همین احساس را دارد. او گفته: من از آرژانتین حمایت می‌کنم زیرا این آخرین جام جهانی مسی است و او باید بهترین در جهان باشد.

کد خبر 627236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.