الزامات شش‌گانه عصر دیجیتال

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان گفت: جهت حفظ بقا و کسب رضایت شهروندان و مشتریان، سازمان‌ها و نحوه ارائه خدمات آن‌ها باید تغییر کند.

سیدحمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دنیا از مدت‌ها پیش وارد عصر جدیدی شده است، لذا جهت حفظ بقا و کسب رضایت شهروندان و مشتریان، سازمان‌ها و نحوه ارائه خدمات نیز باید تغییر کند، از جمله ویژگی‌های این عصر می‌توان به نوآوری‌محوری، تجربه‌محوری، داده‌محوری، سکو (پلتفرم) محوری، الگوریتم‌محوری و زیست‌بوم‌محوری اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به نوآوری‌محوری خاطرنشان کرد: نوآوری تنها راه برای موفقیت و بقا است، زیرا چرخه عمر محصولات و خدمات به کوتاه‌ترین زمان خود رسیده است.

وی با اشاره به تجربه‌محوری گفت: افراد تنها برای دریافت خدمت یا محصول به سازمان‌ها مراجعه نمی‌کنند، بلکه می‌خواهند تجربه به‌یادماندنی و خوشایندی داشته باشند، بنابراین ایجاد حس خوب در شهروندان و مشتریان ضامن موفقیت است؛ برای داشتن مشتریان شاد، باید کارکنان شاد داشته باشیم.

ابطحی با بیان اینکه دوران تصمیم‌گیری بر اساس شهود، حدسیات و احساسات به پایان رسیده است، اضافه کرد: با تحلیل داده می‌توان به شناخت بیشتری از مشتریان و نیازهای آن‌ها دست یافت و خدمات بهتری ارائه کرد.

وی تاکید کرد: سکو (پلتفرم) محوری بدان معنا است که تسهیل ارتباط بین تولیدکننده و مصرف‌کننده، ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند که باعث رضایت هر دو طرف می‌شود؛ خرید یا اجاره خانه، درخواست خودرو، خرید کالا و دریافت خدمت در سکوها ارائه می‌شود که باعث سهولت و سرعت در کسب‌وکارها و رضایت طرفین می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری اصفهان با اشاره به الگوریتم‌محوری ادامه داد: الگوریتم‌های هوش مصنوعی، دستیاری توانمند و مشاوری باهوش است که در تصمیم‌گیری‌ها و بهبود کیفیت زندگی‌ها نقش بسزایی دارد و اگر فردی برای رسیدن به مقصد، انتخاب فیلم و موسیقی یا انتخاب کالا از پیشنهادهای سکوها استفاده می‌کند، بداند که خودآگاه یا ناخودآگاه وارد عرصه تصمیم‌گیری هوشمندانه شده است.

وی افزود: برای اینکه یک نظام درست کار کند، باید تمام اجزای آن از قبیل تأمین‌کنندگان، مجاری توزیع، کارکنان، مشتریان، رقبا، قانون‌گذاران و رسانه‌ها همکاری کاملی داشته باشند تا به افزایش عملکرد و بازدهی مطلوب منجر شود؛ همانند اکوسیستم‌های زیستی که وجود یک عنصر معیوب موجب نارسایی کل عملکرد شده است و حتی آن را تا مرز نابودی پیش می‌برد.

ابطحی گفت: شهروندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص الزامات عصر دیجیتال، به کتاب «ناخدایی دیجیتال» نوشته مهدی شامی‌زنجانی مراجعه کنند.

الزامات شش‌گانه عصر دیجیتال

کد خبر 627197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.