بازیکنانی را که ۲ قهرمانی در جام‌جهانی دارند بشناسید/ ۱۰ بازیکن به‌دنبال دومین قهرمانی!

تاکنون ۲۱ بازیکن در تاریخ جام‌های جهانی موفق شده‌اند بیش از دو بار به قهرمانی برسند و ۱۰ بازیکن فرانسه در آستانه رسیدن به این دستاورد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فردا _یکشنبه بیست‌وهفتم آذرماه_ میان تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری ملی‌لوسیل و با قضاوت «سیمون مارسینیاک» لهستانی برگزار خواهد شد تا قهرمان جام ۲۲ در خاک قطر مشخص و پرونده این جام بسته شود.

تیم ملی فرانسه در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه موفق شد با گذشتن از تمام رقیبان به قهرمانی برسد و اکنون سودای دفاع از عنوان قهرمانی را در سر می‌پروراند. از بین بازیکنان فعلی فرانسه، هوگو لوریس، بنجامین پاوارد، رافائل واران، لوکاس هرناندز، کیلیان امباپه، آنتوان گریزمان، اولیویه ژیرو، استیو مانداندا، آلفونس آرئولا و عثمان دمبله در جام‌جهانی ۲۰۱۸ حضور داشتند و همراه خروس‌ها به قهرمانی رسیدند؛ این ۱۰ نفر فرصت دارند تا با قهرمانی دوباره فرانسه، به آن دسته از بازیکنان در تاریخ بپیوندد که دو قهرمانی یا بیشتر در جام‌جهانی دارند.

در ادامه با ستاره‌هایی آشنا می‌شوید که دو قهرمانی یا بیشتر در جام‌جهانی به‌دست آورده‌اند و نام‌شان در تاریخ این رقابت‌ها ماندگار شده است:

جیووانی فراری، گویدو مازتی، جوزپه مه‌آتزا، اِرالدو مونزگلیو (ایتالیا - جام‌های جهانی ۱۹۳۸ و ۱۹۳۴)

هیلدرالدو برینی، کارلوس کاستیلیو، دیدی، دیاما سانتوس، گارینچا، گیلمار، مائورو راموس، نیلتون سانتوس، په‌په، واوا، ماریو زاگالو، زیتو، زوزیمو (برزیل - جام‌های جهانی ۱۹۶۲ و ۱۹۵۸)

پله (برزیل - جام‌های جهانی ۱۹۷۰ و ۱۹۶۲، ۱۹۵۸)

کافو و رونالدو (برزیل - جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۱۹۹۴)

دنیل پاسارلا (آرژانتین - جام‌های جهانی ۱۹۸۶ و ۱۹۷۸)

۱۰ بازیکن تیم‌ملی فرانسه که در جام‌جهانی ۲۰۱۸ قهرمان جهان شدند در صورت پیروزی خروس‌ها مقابل آرژانتین و قهرمانی در جام ۲۲، به ۲۱ بازیکن قبلی که این افتخار نصیب‌شان شده خواهند پیوست.

کد خبر 627181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.