اجرای عملیات تیمار ۷۰۰ هزار اصله درخت در مشهد

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای عملیات کوددهی درختان، درختچه‌ها و سطوح فضای سبز سطح شهر در فصل پاییز و زمستان سال جاری خبر داد.

سیدعلی‌اکبر انتظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به رشد مناسب و حجم گسترده فضای سبز شهر مشهد، توسعه کیفی و ارتقای رشد و سلامت گیاهان به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می‌شود با استفاده از روش‌های نوین و پربازده در راستای بهبود کیفیت فضای سبز شهر مشهد گام برداریم.

وی افزود: یکی از انواع عملیات اجرایی در فضای سبز شهر مشهد، کوددهی درختان، درختچه‌ها و توده‌های فضای سبز شهری است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این عملیات از آذرماه آغاز شده است و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای عملیات کوددهی درختان، درختچه‌ها و سطوح فضای سبز سطح شهر در فصل پاییز و زمستان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، در بازه زمانی یاد شده بیش از ۷۰۰ هزار اصله درخت و درختچه و بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع پرچین کاری در مناطق سیزده‌گانه شهر مشهد با استفاده از عملیات کوددهی تیمار می‌شود.

انتظام ادامه داد: یکی از روش‌های مناسب و پربازده کوددهی به درختان و درختچه‌ها روش چال‌کود است که با توجه به بازده اقتصادی و عملکردی مناسبی که دارد طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این روش، در یک‌سوم انتهایی سایه‌انداز درختان، چاله‌هایی حفر و کندوکوب و درون آنها با مواد آلی و شیمیایی پر می‌شود. از آنجا که درخت گیاهی دائمی است به دلایل مختلف هر سال تراکم ریشه در حوالی منطقه چال‌کود افزایش پیدا می‌کند و سطح تماس ریشه با این منطقه غنی از کود افزایش می‌یابد؛ همین موضوع موجب افزایش کارایی مصرف کود، افزایش بهره‌وری و بهبود رشد درختان و درختچه‌های شهری می‌شود.

کد خبر 627180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.