جانمایی درست پارکینگ‌ها در راستای کاهش بار ترافیک شهرها

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد گفت: سرگردانی و توقف رانندگان برای یافتن جای پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها، موجب ایجاد و تشدید ترافیک شهری، آلودگی صوتی، آلودگی زیست‌محیطی و اتلاف وقت شهروندان می‌شود.

فروغ کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با رشد شتابان شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها، میزان تردد خودروهای شخصی در این سکونتگاه‌ها افزایش پیدا کرده است، زیرا بیشتر شهروندان علاقه‌مند به استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند.

وی با بیان اینکه ترافیک از مهم‌ترین چالش‌های فراروی مدیریت شهرها است، افزود: بسیاری از شهروندان بی‌توجه به فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، برای رفع نیازهای خود با وسایل نقلیه شخصی به مناطق مرکزی و مهم شهر سفر می‌کنند که این عامل موجب ایجاد ترافیک سنگین در فضاهای شهری می‌شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اعتبار هر شهر به کیفیت و کمیت خدماتی است که به شهروندان ارائه می‌دهد، تصریح کرد: هرچقدر کیفیت خدمات شهری ارائه شده بیشتر باشد، زندگی در آن شهر راحت‌تر و هزینه زندگی برای شهروندان کمتر است.

کریمی تاکید کرد: پیدا کردن جای پارک خودرو یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که به تشدید ترافیک در شهرها منجر می‌شود و به همین دلیل پارکینگ‌ها نقش مؤثری در کاهش ترافیک شهری دارد.

وی اضافه کرد: پارکینگ یکی از زیرساخت‌های مهم شهری است که دسترسی به آن نقش زیادی در کاهش پارک حاشیه‌ای خودروها در خیابان‌ها و معابر و روان‌سازی تردد شهری دارد.

مدرس گروه شهرسازی دانشگاه پیام‌نور شهرکرد تصریح کرد: پارکینگ‌های عمومی یکی از اجزای سیستم حمل‌ونقل شهری است که هدف از احداث آن‌ها کاهش بار ترافیک ساکن، تسریع در فرآیند ارتباطات خودرویی و کاهش بار تردد خودروها در خیابان‌ها و معابر شهر است.

کریمی گفت: سرگردانی و توقف رانندگان برای یافتن جای پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها، موجب ایجاد و تشدید ترافیک شهری، آلودگی صوتی، آلودگی زیست‌محیطی و اتلاف وقت می‌شود.

وی افزود: پارکینگ‌ها با کاستن از ترافیک ساکن خیابان‌ها، موجب عریض‌تر شدن معابر در ساعات اوج ترافیک می‌شود.

کد خبر 627166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.