آب، هوا و خاک؛ چالش‌های تحقق «شهر زندگی»

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: همراه با مسئولان استانی پیگیر رفع مشکلات اصفهان در سه حوزه آب، خاک و هوا هستیم تا بتوانیم از آسیب‌ به آن‌ها بکاهیم.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: زمانی که می‌خواهیم بگوییم اصفهان شهر مناسب برای زندگی است، باید شاخص‌های متعددی را مدنظر داشته باشیم که از جمله آنها می‌توان به آب، خاک و هوا اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اصفهان در این سه مورد بیشترین مشکل را دارد، ادامه داد: به نظر می‌رسد یکی از دلایل انتخاب شعار «اصفهان من، شهر زندگی» همین موضوع باشد تا این موارد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رفع مشکلات می‌تواند به دست شهروندان و مسئولان شهری انجام شود، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از این مشکلات به دست مدیران ملی رفع خواهد شد و باید اقداماتی در راستای کاهش مشکلات توسط مسئولان انجام شود.

وی با بیان اینکه در اصفهان مصرف بهینه آب و بازچرخانی آن، استفاده از انرژی‌های جدید برای کاهش آلودگی هوا، ترویج استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی، تلاش برای کاهش آلاینده‌های ثابت (صنایع) و متحرک (خودرو) و جلوگیری از افزایش آن در دستور کار است، گفت: در زمینه حل مشکلات حوزه خاک نیز مصرف بهینه آب، کمک خواهد کرد اما راهکار نیست.

نورصالحی با بیان اینکه اقدامات ملی باید به کمک شهر و استان اصفهان بیاید، تصریح کرد: در دوره ششم مدیریت شهری، کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار را تشکیل دادیم و در کمیسیون سلامت، بهداشت و خدمات شهری نیز در صدد هستیم از مشکلات اصفهان بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه همراه با مسئولان استانی پیگیر مشکلات اصفهان در سه حوزه آب، خاک و هوا هستیم تا بتوانیم از آسیب به آن‌ها بکاهیم، ادامه داد: در ۱۶ ماه گذشته با فعالیت دوره جدید مدیریت شهری اقدامات خوبی انجام شده است اما باید به این موضوع توجه داشت مشکلاتی که طی چند دهه رشد داشته و در حال حاضر به نقطه اوج خود رسیده است را نمی‌توان در برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت رفع کرد، البته زیرساخت‌هایی که برای آن ایجاد می‌شود، به سمت کاهش مشکلات خواهد بود.

کد خبر 627088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.