۱۴هزار پلیس در فرانسه به‌صف شدند!

کشور فرانسه در تلاش است با خط‌کردن ۱۴هزار نیروی‌پلیس، امنیت شهروندان خود در زمان برگزاری فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ را تامین کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه در چارچوب فینال جام‌جهانی⁧ ۲۰۲۲⁩ قطر، روز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذرماه_ در ورزشگاه ملی‌لوسیل از ساعت ۱۸:۳۰ با قضاوت سیمون مارسینیاک لهستانی به‌مصاف یکدیگر خواهند رفت‌.

ژرالد دارمانی وزیر کشور فرانسه روز گذشته در جلسه با افسر ارشد گاردملی، افسر ارشد پلیس و رئیس‌پلیس شهر پاریس اعلام کرد که ۱۴ هزار نیروی پلیس قرار است در جریان بازی روز یک‌شنبه برابر آرژانتین در شهرهای مختلف این کشور مستقر شوند؛ همچنین با توجه به حضور پر تعداد مراکشی‌ها در این کشور، ۱۲ هزار و ۸۴۰ نیروی‌پلیس برای بازی رده‌بندی بین کرواسی و مراکش در خیابان‌‎های شهر فرانسه مستقر خواهند شد.

۱۴هزار پلیس در فرانسه به‌صف شدند!

گفتنی است پیش از این در جریان بازی تیم‌های ملی فرانسه و مراکش در مرحله نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ۱۰ هزار نفر از نیروهای‌امنیتی فرانسه در شهرهای این کشور ازجمله در شهر پاریس حضور داشتند؛ اما درگیری‌های بسیاری میان طرفداران دو تیم به‌وجود آمد. همچنین تمامی ورودها و خروج‌ها به ایستگاه‌های قطارهای درون شهری پاریس به مقصد شانزه لیزه و لورن نونیز تحت نظر خواهد بود تا افراد خرابکار وارد این مناطق نشوند. ورود و خروج ماشین‌ها به خیابان شانزه لیزه نیز در این روز ممنوع است.

طبق اخبار منابع محلی، در صورت قهرمانی تیم‌ملی فرانسه در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی مقابل آرژانتین، جمعیتی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر راهی خیابان شانزه‌لیزه شوند. در جریان درگیری هواداران مراکش و فرانسه در مون‌پولیه، نوجوانی ۱۴ ساله بر اثر برخورد با یک‌ماشین کشته شد و این موضوع باعث افزایش اقدامات امنیتی در دو بازی باقی‌مانده از رقابت‌های جام‌جهانی برای در سلامت‌ماندن شهروندان فرانسوی شده است.

کد خبر 627068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.