افتتاح مرکز مشاوره خانواده مهر در کاشان

معاون اجتماعی سپاه استان اصفهان گفت: تحکیم خانواده از آسیب‌های اجتماعی می کاهد.

ناصر چاووشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن قدردانی از همه دستگاه‌هایی که با همدلی زمینه تأسیس مرکز مشاوره خانواده مهر در کاشان را فراهم کردند، اظهار کرد: تحکیم خانواده به عنوان کوچک‌ترین عضو جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: چنانچه فرزندان ما با تعالیم بهتری رشد یابد و خانواده مستحکمی شکل بگیرد از بسیاری معضلات خانواده پیشگیری شده و آسیب‌های اجتماعی کمتری را شاهد خواهیم بود.

چاووشی تصریح کرد: تا کنون ۵ مرکز مشاوره خانواده مهر در استان تأسیس شده است که این مراکز با همکاری کارشناسان متخصص و متعهد به صورت جهادی به مردم خدمات دهی خواهد داشت و به صورت توافقی و ارزیابی اولیه با افرادی که دغدغه جهادی دارند و واجد شرایط باشند انتخاب خواهند شد.

معاون اجتماعی سپاه استان اصفهان گفت: در راستای حق‌الزحمه و پرداخت تعرفه به متخصصین کمترین پرداخت صورت خواهد گرفت، این مراکز در تعامل بین دستگاهی در بحث مشاوره فردی و زوجین پیش، قبل و بعد از ازدواج مشاوره‌های تحصیلی به صورت متمرکز و غیر متمرکز در مساجد و محلات تشکیل خواهد شد.

به گفته وی این مراکز می‌تواند در تعامل بین دستگاهی افرادی را که آسیب پذیر تر هستند به این مکان ارجاع داده تا مورد مشاوره قرار بگیرند و امید است زندگی‌های بهتری شکل بگیرد تا شاهد افزایش جمعیت و نسلی فهیم باشیم.

سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیز اظهار کرد: پس از یک سال پیگیری مداوم و تشکیل قرارگاه تعالی خانواده شهرستان کاشان موفق به اخذ مجوز مرکز مشاوره خانواده مهر شدیم.

وی افزود: از سه مجوزی که برای مراکز مشاوره خانه مهر استان اصفهان انجام شد یکی از آنها برای کاشان اتفاق افتاد، این مرکز در خصوص مباحث خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت خود گردان و با کمترین هزینه مسائل مشاوره‌ای در ۱۲ رشته به عموم مردم منطقه خدمت رسانی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کاشان تصریح کرد: این مرکز محوری خواهد بود در قالب طرح کرامت که در محل فرهنگسرای بانو توسط مدیران شهری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در اختیار مشاورین قرار گرفت و امروز ۲۴ آذر ماه این مرکز مشاوره خانه مهر در این مکان افتتاح شد.

وی با اشاره به تعالی خانواده گفت: این مرکز با همکاری مشاورین و متخصصان خانواده در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مشاوره‌های خانوادگی تحصیلی و حقوقی را در خصوص طرح کرامت که به صورت کشوری اجرا می‌شود به همت سپاه و قرارگاه جهادی تعالی خانواده و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی کاشان اجرا می‌شود.

کد خبر 627066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.