عثمان دمبله: فیلمنامه‌ای که مسی نوشته را خراب می‌کنیم/ نسبت به سال ۲۰۱۸ باتجربه‌تر شده‌ایم

وینگر تیم‌ملی فرانسه گفت: شکست‌دادن آرژانتین آسان نخواهد بود؛ اما نسبت به جام‌جهانی قبلی باتجربه‌تر شده‌ایم و می‌خواهیم فیلمنامه‌ای که مسی طراحی کرده را خراب کنیم. مسی این جام را در کارنامه ندارد اما می‌خواهیم باز هم قهرمان جهان شویم و مردم کشورمان به‌ما افتخار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عثمان دمبله در کنفرانس‌خبری پیش از دیدار تیم‌ملی فرانسه مقابل آرژانتین در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: من شباهت‌هایی را میان این تیم با تیم‌مان در جام‌جهانی ۲۰۱۸ می‌بینم. شاید بازیکنان دیوانه‌تری در این تیم‌مان وجود داشته باشند؛ اما اکنون جو بسیار خوبی در اردو فراهم است، بنابراین ما واقعاً نمی‌توانیم دو دوره را با هم مقایسه کنیم. سال ۲۰۱۸ اولین‌بار در ۲۰ سال گذشته به قهرمانی رسیدیم، بنابراین شرایط فعلی‌مان با جام قبلی یکسان نیست. تیم فعلی نسبت به سال ۲۰۱۸ کمی آماده‌تر است. ما تا جایی که می‌توانیم برای این فینال آماده می‌شویم و از نظر ذهنی برای این مبارزه آماده خواهیم بود.

وی افزود: شکست‌دادن آرژانتین آسان نخواهد بود؛ آن‌ها واقعاً تیم خوب و البته نسبت به جام‌جهانی قبلی خیلی‌بهتر هستند، اما ما با آرامشی که در تمام مسابقات داشته‌ایم به استقبال این مسابقه خواهیم رفت؛ چهار سال پیش، از پیروزی مقابل بلژیک در نیمه‌نهایی خوشحال‌تر بودیم؛ بنابراین ما تجربه بسیار بیشتری داریم، بنابراین تجربه بیشتری داریم.

وینگر تیم‌ملی فرانسه، ضمن تعریف و تمجید فراوان از لیونل مسی، برای آرژانتین و کاپیتانش کری خواند و خاطرنشان کرد: فیلمنامه‌ای که مسی طراحی کرده را خراب می‌کنیم؛ من در تیم بارسلونا لحظات بسیار خوبی را با مسی سپری کردم و همیشه می‌گفتم که او یک آدم رویایی برای بازی‌کردن است، خوشحالم که چهار سال عالی را با او سپری کردم. مسی در رختکن فردی بسیار ساده و متواضع است، به بازیکنان جوان‌تر کمک می‌کند و چیزهای زیادی هم به‌من آموخت. بازی مقابل او سخت است، اما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد؛ لیونل مسی بسیار بسیار خطرناک است.

عثمان دمبله با اشاره به درس‌هایی که از مسی آموخته است تصریح کرد: وقتی وارد فوتبال اروپا شدم ۲۰ ساله بودم و مسی یک ستاره شگفت‌انگیز بود. من کارهای زیادی مثل دریبل‌زدن و بازی انفرادی را انجام می‌دادم اما مسی به‌من آموخت در کنار سایرین به کار تیمی بپردازم و خونسردتر باشم و به هم‌تیمی‌هایم پاس‌گل بدهم. فکر می‌کنم همه بازیکنان می‌خواهند جام‌جهانی را ببرند. درست است که مسی این جام را در کارنامه‌اش ندارد اما ما اینجا هستیم تا نماینده کشورمان باشیم و امیدوارم بازی واقعاً بزرگی مقابل آرژانتین انجام دهیم و امیدوارم این فرانسه باشد که پیروز و قهرمان جهان شود.

وی درباره تفکر فرانسه برای قهرمانی در جام‌جهانی ادامه داد: ما تیم فرانسه‌ایم و در فینال جام‌جهانی هستیم، برای این تیم و کشورمان می‌جنگیم. راهی که ما در آن بوده‌ایم و همه بازیکنان می‌خواهند مردم فرانسه به‌ما افتخار کنند؛ برنده‌شدن برای لیونل مسی عالی است اما ما در فرانسه می‌خواهیم برنده شویم.

ستاره خروس‌ها افزود: حضور در ترکیب اصلی به‌جای نیمکت‌نشین بودن واقعاً مهم است؛ بنابراین خوشحالم که می‌توانم فیکس باشم، بازی کردن برای من واقعاً مهم است. من می‌خواهم در جام‌جهانی یک قهرمان باشم و نه‌دنبال کننده؛ اکنون یک مسابقه دیگر داریم، من واقعاً احساس خوبی دارم و از نمایشی که در زمین ارائه کرده‌ام احساس خوشحالی می‌کنم. من با مربی صحبت کرده‌ام و او به من گفته است که به کاری که انجام می‌دهم ادامه دهم.

دمبله در پایان با تاکید بر اینکه دوست دارد همیشه فیکس باشد گفت: فکر می‌کنم از نظر اقدامات تهاجمی می‌توانم بهتر عمل کنم و پاس‌های بیشتری می‌دهم، اما کمک به تیم مهم است؛ بنابراین اگر در جای دیگری در زمین به من نیاز باشد، می‌توانم کمک‌های لازم را انجام دهم؛ بدیهی است که با گلزنی مشکلی ندارم و امیدوارم یک‌شنبه این اتفاق بیفتد.

کد خبر 627063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.