مقدمات احداث راه‌آهن در خراسان جنوبی فراهم شده است

رئیس جمهور گفت: مقدمات احداث راه‌آهن در خراسان جنوبی فراهم شده است و تلاش می‌کنیم کار زودتر از موعد به نتیجه برسد.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه _جمعه بیست‌وپنجم آذرماه_ در نشست خبری پایان سفر دو روزه به خراسان جنوبی اظهار کرد: اصحاب رسانه به عنوان ناظران این پروژه می‌توانند پیگیری‌های انجام شده را دنبال کنند و ویژگی‌های این پروژه بعداً توسط استاندار خراسان جنوبی توضیح داده می‌شود.

وی راه‌آهن را از وعده‌های دولت و ضرورت‌های استان در بخش پیوست ریلی برشمرد و گفت: میزان راه آهنی که می‌تواند استان خراسان جنوبی را از مشکل خارج کند، بالا نیست و تقریباً ۲۷۰ کیلومتر است که باید ایجاد شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای این حجم از پروژه انجام و اعتبارهایی هم در نظر گرفته شده لذا همه مقدمات از جمله پیمانکار و مجری فراهم است و کار به نحوی آغاز شده است تنها باید طوری آن را دنبال کنیم که زودتر از موعد مقرر به نتیجه برسد که معتقد هستیم با توجه به ظرفیت نیروی انسانی استان امکان پذیر است.

آیت الله رئیسی افزود: امروز نمونه‌ای از چهره‌های سخت‌کوش استان را در روستای مرزی لانو دیدیم، جوانان پرتلاشی که از بیرجند، خوسف، بشرویه، قاین و نهبندان و نقاط مختلف استان در جاده‌های سخت گذر کار مهم آبرسانی انجام می‌دهند لذا زمان را باید کوتاه کنیم تا روستاهایی که مشکل آبرسانی دارند، رفع شود و اعتبارات آن نیز تأمین شده که البته باید از مجموعه سپاه و بسیج هم قدردانی کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات این است که سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های استان بی‌خبر هستند حتی کشورهای دیگر نیز از ظرفیت‌های ایران خبر ندارند بر همین اساس در مدتی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرده است شش دفتر تجاری در کشورهای همسایه ایجاد شده تا ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران را به دیگر کشورها معرفی کنند و ظرفیت‌های آنها به سرمایه‌گذاران ما معرفی شود.

رئیس جمهور ادامه داد: یکی از کارهایی که در خراسان جنوبی نیز انجام شد، این است که ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوب برای سرمایه‌گذاری در این استان مشخص شده است.

رئیسی گفت: سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در بخش‌های مختلف نسبت به برخی قوانین و مقررات و موانعی که بر سر راه آنها وجود دارد مسائلی را مطرح کردند که به نهادهای مربوطه سپرده شد تا بررسی و موانع رفع شود.

وی اظهار کرد: ما معتقد هستیم اگر دولت موانع سرمایه‌گذاران را بردارد آنها نیز انگیزه دارند کارها را به سامان برسانند لذا به همه مسؤولان دولتی توصیه کردیم موانع را بردارند و هماهنگی‌هایی که لازم است را انجام دهند تا راه برای سرمایه‌گذاران باز شود.

رئیس جمهور گفت: خراسان جنوبی با وجود اینکه مرز مشترک با کشور همسایه دارد ولی نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی کمترین جرایم را دارد که نشانگر فرهنگ بالای مردم، دین مداری آنها و ارتباط با فرهنگ اصیل همه اقشار شیعه و سنی و شهری و روستایی این استان است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه شهید سلیمانی مدیر جهادی بود افزود: این شهید والامقام می‌تواند الگوی همه مدیران ما باشد و با مدیریت جهادی می‌توان خیلی از مشکلات را رفع کرد.

وی با اشاره به بازدید صبح امروز خود از طرح آبرسانی در شهرستان مرزی سربیشه گفت: موضوع آبرسانی به روستاهای خراسان جنوبی با جدیت دنبال می‌شود آنچه باعث رنج ما می‌شود این است که عزیزان ما در نقاط مرزی آب نداشته باشند و رنج تنها کافی نیست و باید برای آنها کاری انجام دهیم.

رئیس جمهور افزود: در این راستا اقدامات آبرسانی در استان را از نظر تأمین اعتبار دنبال کردیم تا کارها با جدیت و سرعت دنبال شود لذا با کمک مردم در روستاها و مجموعه‌های ارزشی که کار اجرای آبرسانی را دنبال می‌کنند، امیدواریم در زمان کوتاه شاهد آبرسانی به روستاها و مناطق باشیم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: کارهای خوب و ماندگاری در حال انجام است که گذری و مقطعی نیست و این پیام جدی برای روستاییان است که روستا را ترک نکنند و بدانند که دولت به آنها توجه دارد.

وی گفت: اینکه امروز در روستاها حضور پیدا کردم، نشان دهنده این است که باید دولت و مسئولان استانی نیز توجه کنند، روستاها و نقاط مرزی برای ما خیلی مهم است و باید کمک کنیم تا مشکل آنان حل شود و دولت مصمم بر اجرای کارهاست.

رئیس جمهور افزود: حضور و استقبال مردم در بیرجند و نهبندان مسئولیت‌آور و پیام دارد که مردم پای نظام، انقلاب و برنامه‌های دولت هستند، امروز وظیفه دولت خدمت‌رسانی به مردم است و امیدواریم با تلاش وافر و جهادی شرمنده خانواده شهدا و عزیزان دغدغه‌مند در این کشور نشویم.

آیت الله رئیسی به همراه شماری از اعضای هیأت دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح دیروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم آذرماه_ وارد بیرجند شد و در نخستین روز این سفر بخش مایع پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه شهر بیرجند با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، همچنین آیت الله رئیسی از کارخانه کویر تایر بازدید کرد.

به گزارش ایمنا، دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های نخستین روز این سفر بود و رئیس جمهور در ادامه این سفر دو روزه ضمن سفر به شهرستان قائنات، واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قائنات با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی امروز _جمعه بیست‌وپنجم آذرماه_ در دومین روز سفر به خراسان جنوبی به شهرستان نهبندان رفت و در میان استقبال گسترده مردم در مصلای این شهر سخنرانی کرد.

وی صبح جمعه با همراهی معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در دهستان «لانو» بخش «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه نیز حضور یافت و در بازگشت به بیرجند، نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور رئیس جمهور در محل استانداری برگزار شد.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود و ۱۰۶ مصوبه برای استان به همراه داشت.

منبع: ایرنا

کد خبر 627034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.