اسطوره فوتبال یوگسلاوی درگذشت

سینیشا میهایلوویچ بازیکن‌ اسبق تیم‌ملی یوگوسلاوی و سرمربی پیشین بولونیا در سن ۵۳ سالگی درگذشت؛ او طی سه سال گذشته با سرطان خون مبارزه کرده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سینیشا میهایلوویچ بازیکن اسبق تیم‌ملی یوگوسلاوی و سرمربی پیشین بولونیای ایتالیا پس از مدت‌ها مبارزه و دست‌وپنجه نرم‌کردن با سرطان خون در سن ۵۳ سالگی درگذشت.

سینیشا میهایلوویچ سال ۲۰۱۹ به‌نوع حاد لوسمی، نوعی از سرطان که روی سلول‌های خون‌ساز از جمله مغز استخوان اثر می‌گذارد، مبتلا شده بود، پس از سه دوره شیمی‌درمانی و پیوند مغز استخوان بار دیگر به عرصه مربیگری برگشت اما ماه‌مارچ (اواخر فصل گذشته) در کنفرانس‌خبری که باشگاه بولونیا برای او ترتیب داد، خبر از عود کردن مجدد این بیماری داده بود و پس از سه‌سال مبارزه تسلیم سرطان شد.

میهایلوویچ سابقه بازی در تیم‌های آ. اس. رم، سمپدوریا، لاتسیو و اینتر را داشت و در دوران مربیگری، هدایت تیم‌های فیورنتینا، صربستان، سمپدوریا، میلان و صربستان را برعهده گرفت؛ وی آخرین‌بار روی نیمکت سرمربیگری بولونیا حضور داشت و باوجود مبارزه با بیماری سرطان، تا سپتامبر ۲۰۲۲ در این تیم ماند و در نهایت از سمت خود کنار رفت.

او سال ۲۰۱۹ برای دومین‌بار به‌عنوان سرمربی بولونیا انتخاب شده بود و در ۱۳۰ بازی روی نیمکت بولونیا نشست و ۴۳ بار به پیروزی رسید.

سینیشای فقید پس از بازگشت بیماری سرطان گفته بود: «به من توصیه شده که دوره درمانی دیگری را شروع کنم تا با این بیماری در مراحل ابتدایی بازگشت مجدد مقابله کنم؛ این بیماری خیلی شجاع بوده که برای مقابله با شخصی مثل من دوباره برگشته است. اگر درس اولی که به آن دادم کافی نبوده، آماده‌ام تا درس دیگری به آن بدهم. مسیر زندگی این چنین است و فراز و فرودهایی دارد. چاله‌هایی در مسیر وجود دارد اما باید آنقدر قدرتمند باشید که در صورت سقوط، باز هم به اوج برگردید. نسبت به دو سال و نیم قبل آرام‌تر هستم و امیدوارم زودتر به فوتبال برگردم. برای درمان، چندین بازی را از دست خواهم داد اما همه چیز برای هدایت تمرین‌ها در اتاقم فراهم شده است. مطمئنم که بچه‌ها ناامیدم نخواهند کرد. من برای آن‌ها می‌جنگم و آن‌ها هم برای من» …

کد خبر 627030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.