نقشه دیجیتالی مسیرهای یخ‌زدایی شده برای شهروندان سوئدی

شهرداری اومئو سوئد، برای سهولت تردد شهروندان در روزهای برفی و یخبندان، نقشه راه دیجیتالی تدارک دیده است که ساکنان با استفاده از آن می‌تواند مسیرهایی را پیدا کنند که برف‌روبی و یخ‌زدایی شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، برف و یخ موانعی اجتناب‌ناپذیر برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران در زمستان سوئد هستند. شهرداری اومئو به ساکنان اعلام کرد که ویژگی جدیدی را در وب‌سایت رسمی خود به نام "نقشه برف‌روب" اضافه کرده است.

هدف از ایجاد چنین ابزار دیجیتالی این است که به مردم، کم‌وبیش در زمان واقعی، نشان دهد که کدام مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به‌تازگی تمیز و یخ‌زدایی شده‌اند. همچنین به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌کند که آیا خیابان تعمیر شده است یا خیر. مسئولان اعلام کرده‌اند که نقشه با ۳۰ دقیقه تأخیر به‌روز می‌شود.

تابه‌حال، شهرداری اومئو از به اصطلاح "دفتر روزهای برفی" استفاده می‌کرد تا به ساکنان اطلاع دهد که وضعیت انسداد برف در خیابان‌ها چگونه است. اکنون این روش سنتی با روش نقشه دیجیتال جایگزین می‌شود که تصویر بصری فوری‌تری را ارائه می‌دهد.

نقشه دیجیتالی مسیرهای یخ‌زدایی شده برای شهروندان سوئدی

سرمایه‌گذاری در "نقشه برف‌روب" بخشی از جاه‌طلبی شهرداری اومئو و هیئت فنی شهر برای دیجیتالی کردن خدمات با هدف سهولت امور برای شهروندان است. از آنجایی که جزئیات نقشه، جدید است کارکنان مدیریت خیابان امیدوارند که ساکنان با ارائه بازخورد به مسئولان کمک کنند.

به دلایل چالش‌های هزینه و منابع، شهرداری اومئو نمی‌تواند برف‌روبی و کنترل ضد لغزش را به طور همزمان و بلافاصله در سراسر مناطق شهرداری انجام دهد. بنابراین مقامات، خیابان‌ها، مسیرهای عابر پیاده و دوچرخه‌سواری را که بیشترین نیاز را به امور اصلاحی روزهای برفی دارند در اولویت قرار می‌دهند.

نقشه دیجیتالی مسیرهای یخ‌زدایی شده برای شهروندان سوئدی

کد خبر 627013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.