خرید تضمینی دام فقط در خراسان جنوبی

وزیر جهاد کشاورزی از خرید تضمینی دام فقط در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در حوزه طیور و مرغ گوشتی، اتحادیه‌ها فعال و حامی مرغ‌دار و دامدار می‌شوند تا تولیدکنندگان دغدغه‌ای نداشته باشند.

به گزارش ایمنا، سید جواد ساداتی‌نژاد شامگاه پنجشنبه بیست‌وچهارم آذر اظهار کرد: خودکفایی در حوزه کشاورزی، که بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته، در برنامه دولت است و چون خرده‌مالکی کشاورزی بسیار است، کشاورزی اقتصادی نیست و بیشتر معیشتی است.

وی همچنین کشت الگویی مطابق با شرایط اقلیمی هر منطقه و کاشت محصولات را یادآور شد و ادامه داد: برای سنددار کردن اراضی کشاورزی، فعالان این عرصه اقدام کنند تا یکپارچه‌سازی انجام شود و حذف مشکلات تداخلی با منابع طبیعی را شاهد باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات آبی و احداث مخزن آبی قنات بلده از تامین بخشی از اعتبارات تا پایان امسال خبر داد و افزود: برای تامین آرد کارخانه آرد گندم فردوس به‌منظور ایجاد اشتغال و برای صادرات آرد به افغانستان هم بررسی‌ها انجام شود.

ساداتی‌نژاد از خرید تضمینی دام فقط در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در حوزه طیور و مرغ گوشتی، اتحادیه‌ها فعال و حامی مرغ‌دار و دامدار می‌شوند تا تولیدکنندگان دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی از اعلام آمادگی برای مقابله با آفات و نوسازی باغات خبر داد و افزود: برای حمایت، هم از تولیدکننده و هم مصرف‌کننده، دولت ورود می‌کند و تمام تلاش بر تولید پایدار و عرضه مناسب و ارزان برای مصرف‌کننده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکل دامداران در زمینه فروش شیر به بعضی کارخانه‌های لبنیات در استان‌های دیگر و تسویه‌حساب سه‌ماهه با دامداران، از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی خواستار رسیدگی و پرداخت یک‌ماهه پول دامداران شد.

ساداتی‌نژاد از تخصیص ۹ میلیارد تومان در حوزه قنوات استان و تخصیص اعتبار و تسهیلات به بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به فعالان دامدار و کشاورز در دو شهرستان فردوس و سرایان خبر داد و افزود: احداث مرکز ترویج نیز در دستورکار قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 626920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.