۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲
معبر پادگان زنجان افتتاح شد

مراسم افتتاح معبر پادگان زنجان (معبر داخل و معبر شرق پادگان) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، و امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر شامگاه پنجشنبه بیست‌وچهارم آذر در آیین بازگشایی معبر پادگان (بزرگراه شهید سلیمانی)، با اشاره به اینکه موفقیت‌های حاصل‌شده در مدیریت شهری مدیون همراهی شورای اسلامی شهر است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری، بازگشایی معبر پادگان (بزرگراه شهید سلیمانی) بود و در بخش پادگان محدودیت‌هایی را شاهد بودیم که با همکاری تیپ دو زرهی، امروز با پشت سر گذاشتن این مشکلات، این معبر افتتاح رسمی می‌شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه معبر پادگان به طول ۹۵۹ متر و عرض ۵۰ متر است، گفت: این پروژه طی مدت یک سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشت و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی اعتبار هزینه‌شده برای بازگشایی بزرگراه شهید سلیمانی را ۷۰ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: ساختمان‌های تعهدشده و احداث سردر پادگان بر عهده شهرداری بود.

فیروزفر خاطرنشان کرد: حدود دو ماه پیش، این محور زیر بار ترافیک رفت و امروز پس از ۱۲ سال از مراسم کلنگ‌زنی آن، شاهد افتتاح رسمی معبر هستیم. با افتتاح این پروژه به‌شدت از ترافیک ۲۲ بهمن، که از شریان‌های حیاتی است، کاسته شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: سال گذشته با احصای مطالبات مردم، توانستیم پاسخگوی بخش عمده‌ای از مطالبات شهروندان باشیم.

شهردار زنجان از برگزاری عملکرد ۹ماهه شهرداری زنجان در پیاده‌راه سبزه‌میدان خبر داد و افزود: حجم کار در این ۹ ماه به حدی زیاد است که در گزارش‌ها نمی‌گنجد و فقط درصدد جلب رضایت شهروندان هستیم.

فیروزفر با تاکید بر اینکه ارتش همواره بی‌نام‌ونشان در خدمت شهروندان است، افزود: ارتش طی سال گذشته در برف‌روبی، شهرداری را یاری کرد.

عمران شهری پیشانی رشد و تعالی استان

محسن افشارچی، استاندار زنجان، نیز در آیین افتتاح معبر داخل و شرق پادگان با تاکید بر اینکه پیشانی رشد و تعالی استان در حوزه‌های مختلف در عمران شهری است، گفت: اگر هماهنگی و پشتیبانی‌های متفاوت در بخش‌های مختلف انجام نمی‌گرفت، اتفاق‌های خوب به‌ویژه در عمران شهری رقم نمی‌خورد.

وی گفت: پروژه‌های شهری نشان می‌دهند که تحرک و حرکت وجود دارد و این نشانگر این است که در دیگر نقاط استان هم، چنین حرکت و تلاش و پویایی‌ای وجود دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه وظیفه مدیران تلاش برای رضایتمندی شهروندان است، اظهار کرد: بخشی از مشکلات ما نقاط ناکارآمدی است که با یک انرژی قابل حل است.

افشارچی با اشاره به اینکه کلنگ پروژه ۱۲ سال پیش زده شده است، افزود: این معطلی‌ها باعث می‌شود سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم؛ بنابراین اگر هماهنگی یک سال گذشته نبود، امروز شاهد افتتاح پروژه نبودیم.

وی گفت :۵۰ درصد پروژه در دوره‌های گذشته انجام شده بود که باید قدرشناس آن باشیم.

تلاش مدیران شهری و ارتش به‌ثمر رسید

حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، نیز در این آیین با تاکید بر اینکه در بین مدیران استان وحدت و همدلی موج می‌زند، گفت: فرهنگ تشکر از مدیران گذشته نشان از قدرشناسی مسئولان دارد.

وی با بیان اینکه زحمات شهردار و شورا و ارتش امروز نتیجه داده است، گفت: بنای رهبر انقلاب از ابتدا این بود که اراضی پادگان‌های نیروهای مسلح تا جایی که به ماهیت نیروهای مسلح ضرر وارد نکند، به خارج از شهر منتقل شود که در سال ۸۵، ایشان دستور انتقال تیپ دو زرهی زنجان را صادر کردند.

این مسئول با اذعان به اینکه اجازه واگذاری اراضی ارتش را فرمانده کل قوا صادر می‌کند و جزئیات آن نیز بر اساس تفویض اختیار به مسئولان استانی است، ادامه داد: در صورتی که در اجرای پروژه مشکلات بزرگ بوده، به‌خاطر سلسله‌مراتب بوده و نیروهای مسلح در خدمت مردم هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورخاقان یادآور شد: اگر امروز می‌بینیم که دشمن ارکان جمهوری اسلامی را نشانه گرفته، هدفش تضعیف نیروهای مسلح و ارتش است. وحدت و همدلی شما مدیران در راستای خدمت به جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه معضل ترافیکی اتوبان ۲۲ بهمن با بهره‌برداری از این خیابان عریض به حداقل می‌رسد، گفت: این اقدام مدیران شهری در کاهش تعداد تصادفات باقیات صالحات است.

معبر شرق به غرب کشور از زنجان می‌گذرد

امیر سرتیپ نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیز در خاتمه با بیان اینکه ارتش به‌واسطه ماموریتی که دارد حافظ امنیت مردم است، گفت: تیپ زنجان یادآور شهید مخبری است و چنین سربازانی شجاعانه پوزه دشمنان را به خاک مالیدند.

وی با بیان اینکه معبر شرق به غرب کشور از زنجان می‌گذرد و این معبر گذرگاهی است و اهمیت استراتژیک دارد، ادامه داد: تیپ زنجان، اولین تیپ زرهی و نزدیک‌ترین تیپ در معبر شمال غرب کشور است و بزرگراه حساسی است.

این مقام نظامی با تاکید بر اینکه تلاش سربازان ارتش در روزهای عادی ملموس نیست، گفت: ارتش در مواقع بحرانی چون سیل و زلزله، جز اولین نفراتی است که در صحنه حاضر می‌شود و به مردم زنجان قول می‌دهیم که در همه حال حافظ جان و مال و شأن آن‌ها باشیم.

کد خبر 626912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.