فعالیت ۲۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستانی در زمستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به فرارسیدن فصل بارش و آمادگی صددرصدی هلال‌احمر برای امدادرسانی احتمالی به حوادث زمستان، گفت: در مجموع ۲۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و موقت در استان فعال است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مثنوی امروز _پنجشنبه بیست و چهارم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن فصل بارش و آمادگی صددرصدی جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری برای امدادرسانی احتمالی در حوادث زمستان، اظهار کرد: در مجموع ۲۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و موقت در استان فعال است.

وی با بیان اینکه ۹ شعبه در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند، ادامه داد: ۸۳۵ امدادگر و نجاتگر شامل (۱۷۶ نفر زن، ۶۵۹ نفر مرد و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار) آماده ارائه خدمات به حوادث احتمالی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۱۴۵ نفر نجاتگر و امدادگر در قالب ۳۶ تیم تخصصی اسکان و توزیع اقلام و تیم انتقال اضطراری ۴۲ نفر در قالب ۱۰ تیم تخصصی و همچنین نجات فنی ۱۴۰ نفر در قالب ۳۵ تیم تخصصی آماده ارائه خدمات هستند.

وی خاطرنشان کرد: تیم آنست (امور نگهداری و آموزش سگ‌های تجسس)، ۱۲۵ نیرو در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (eoc) در جمعیت مرکز استان و تیم واکنش سریع به همراه کشیک ۲۴ ساعته امداد و نجات در شعب، به هموطنان در این ایام ارائه خواهند کرد.

مثنوی با بیان اینکه ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه خودروی نجات در استان چهارمحال و بختیاری در این طرح آماده امدادرسانی به مردم هستند، گفت: در صورت نبود وجود سیم کارت و آنتن‌دهی تلفن همراه تماس با شماره ۱۱۲ امکان‌پذیر است، که در تماس با این شماره تیم‌های امدادی در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی افزود: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری در ایام مختلف سال طرح‌های داوطلبانه از جمله طرح نذر آب، کاروان سلامت، اهدای خون، توزیع جهیزیه و لوازم‌التحریر، کمک تأمین هزینه ازدواج، تهیه بسته‌های کمک معیشتی و ارائه خدمات درمانی را اجرا می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در پنج محله کم برخوردار استان نیز خانه هلال فعال شده است، افزود: امسال ۱۷۰۰ داوطلب در قالب هفت هزار نفر ساعت در فعالیت داوطلبانه شرکت کردند و ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر نیز از خدمات این داوطلبان بهره‌مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان چهارمحال و بختیاری به یک هزار پرونده درمانی در قالب کمک‌های حمایتی بیش از ۳۷ میلیارد ریال کمک شد.

کد خبر 626860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.