نظافت ویژه بوستان‌های سطح شهر در دستور کار شهرداری است

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد گفت: نظافت ویژه بوستان‌ها و فضاهای سبز و جمع‌آوری برگ‌های پاییزی در دستور کار پیمانکاران و نیروهای سازمان قرار گرفته است تا از آتش‌سوزی درختان، گرفتگی کانال‌ها و آب‌گرفتگی معابر جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا هاشمی امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به ریزش سریع برگ درختان در سطح شهر و نمود فصل پاییز، نظافت ویژه بوستان‌ها و فضاهای سبز در دستور کار پیمانکاران و نیروهای سازمان قرار گرفته است.

وی افزود: سالیانه ۱۲۰ تا ۲۰۰ تن برگ پاییزی از سطح بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری شهرکرد جمع‌آوری می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: برگ‌های جمع‌آوری شده سطح شهر به نهالستان سازمان منتقل و پس از انجام فرآیندهای تخصصی، تبدیل به خاک برگ می‌شود که کود آلی مناسبی برای تغذیه پوشش گیاهی موجود در فضای سبز شهر است.

هاشمی ادامه داد: جمع‌آوری نشدن به موقع برگ درختان می‌تواند موجب برهم زدن نظافت شهر، آتش‌سوزی درختان، گرفتگی کانال‌ها و آب‌گرفتگی معابر شود.

وی از اصلاح و آماده‌سازی کف زمین بازی پارک پردیس شهرکرد خبر داد و تصریح کرد: عملیات جدول‌کاری به مساحت ۱۲۰ مترمربع و ریگلاژ کف زمین در حال انجام است، پس از بتن‌ریزی و نصب کف‌پوش، وسایل بازی از جنس پلی‌اتیلن نصب می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد با اشاره به ضرورت اجرای طرح استفاده از پساب فاضلاب، تاکید کرد: درحال‌حاضر حدود دو هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد که نزدیک به ۵۰۰ هکتار آن احیا شده است، مابقی فضای سبز به دلیل کمبود یا نبود آب احیا نشده و رو به خشکی رفته است.

هاشمی گفت: با توجه به مشکلاتی که در حوزه آب و تأمین آن وجود دارد، درخواست داریم بحث پساب شهرکرد در اسرع وقت و با اولویت توسط متولیان حل شود تا شهرداری بتواند با استفاده از این پساب، نیاز آبی فضای سبز شهر را تأمین کند؛ شهرداری باید در تمام حوزه‌ها خدمات‌رسانی کند، اما درحال‌حاضر به دلیل کمبود آب در حوزه فضای سبز با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: پساب فاضلاب شهری باید پس از تصفیه به عنوان آب پایدار برای نگهداری و توسعه فضای سبز استفاده شود؛ بنابراین لازم است انتقال پساب در اولویت پروژه‌های شهرداری قرار بگیرد.

کد خبر 626822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.