رئیس‌جمهور فرانسه: جام قهرمانی را به فرانسه برمی‌گردانیم!/ دیدیه دشان باید سرمربی بماند

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت: جام قهرمانی جهان را به فرانسه برمی‌گردانیم، البته دشان نیز همچنان باید سرمربی فرانسه بماند؛ این تیم باعث افتخار من است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امانوئل مکرون که برای تماشای دیدار تیم ملی فرانسه مقابل مراکش در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر رفته بود، پس از صعود خروس‌ها به فینال برای دومین‌بار متوالی، اظهار کرد: بسیار خوشحالم و می‌خواهم فرانسوی‌ها از این شادی لذت ببرند؛ هم‌وطنان ما به شادی ساده و خالص نیاز دارند و ورزش مخصوصاً فوتبال، آن را برایشان فراهم می‌کند؛ اکنون خیلی بهتر از یک ساعت‌ونیم پیش هستم.

وی با اشاره به اینکه فرانسه باید باز هم قهرمان جام جهانی شود افزود: رنج‌های زیادی کشیدیم اما تیم بزرگی را در زمین می‌بینیم. باید از مربی و این تیم که درواقع ترکیبی از چندین نسل است، تشکر بزرگی داشته باشم؛ دشان با شانس و استعدادش این‌جاست. ما جام را به فرانسه برمی‌گردانیم و البته دشان نیز همچنان باید سرمربی‌مان بماند؛ این تیم باعث افتخار من است.

رئیس‌جمهور فرانسه با تمجید از تیم‌ملی مراکش تصریح کرد: مراکشی‌ها خیلی‌خوب بازی کردند؛ می‌خواهم به مردم این کشور بگویم که تیم بزرگ و فوق‌العاده‌ای دارند و ما نیز با آن‌ها رابطه دوستانه‌ای داریم.

مکرون در پایان گفت: روز یکشنبه برای تماشای فینال جام‌جهانی میان فرانسه و آرژانتین در ورزشگاه لوسیل به قطر بازخواهم گشت.

به گزارش ایمنا، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به قطر برای تماشای دیدار نیمه‌نهایی، از حضور یافتن در نشست سران اتحادیه اروپا و آسیای جنوب‌شرقی در بروکسل بلژیک صرف‌نظر کرد.

کد خبر 626806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.