دانشجویان از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان چه می‌خواهند؟

نشست صمیمانه دانشجویان با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ چهارشنبه بیست‌وسوم آذر _ اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با تعدادی از دانشجویان دیدار کردند.

در این نشست صمیمانه، دانشجویانی از دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان نکات و نظرات خود را درباره مدیریت شهر با اعضای شورای اسلامی شهر در میان گذاشتند.

«یکی از موضوعاتی که پیگیر آن بودیم، برگزاری جلسه با مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان بود. گسستگی و فاصله بین حاکمیت و مردم ازجمله مواردی است که باید موضع مدیریت شهری را درباره آن بدانیم و از اقدامات انجام‌شده اطلاعاتی کسب کنیم.» این موارد را داوودی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مطرح کرد و گفت: «چیزی که در جامعه خلأ آن دیده می‌شود، تفکر است که باید در فرهنگسراها مورد توجه قرار گیرد.»

امامی، دبیر مذهبی انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی، نیز گفت: «با توجه به اینکه تلاش را وظیفه خود می‌دانیم، یک پایگاه پایش فشار خون، قند خون و بعضی دیگر از آیتم‌ها در مصلای دانشگاه راه‌اندازی شد که در سه شب، حدود ۱۵۰۰ نفر ویزیت شدند که حدود ۲۵۰ نفر از بیماری خود مطلع نبودند. سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه، اداره اماکن و شهرداری باید همکاری لازم را برای دریافت مجوز داشته باشند تا در مراسم‌های مختلف و مناطق محروم این موضوع پیگیری شود.»

دبیر کل انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مواردی همچون «دیدگاه کنترل‌گرایانه نهادها که باعث شکاف عمیق میان مردم و این نهادها شده است، لزوم توجه به فضای باز فرهنگی برای ورود به فضای گفت‌وگو، ارائه گزارش شورای اسلامی شهر اصفهان درباره اقدامات در راستای کاهش آلودگی هوا و دلیل بهره‌برداری نکردن از ایستگاه‌های دوچرخه» را مطرح کرد.

امامی، از دانشجویان علوم پزشکی اصفهان، گفت: «بنرهای زیادی در شهر نصب می‌شود که شهرداری بیشتر گفتمان حاکمیت را تبلیغ می‌کند. نگاه پدرسالارانه در تبلیغات شهری به چشم می‌خورد که لازم است دیدگاه مدیریت شهری درباره جایگاه زن و مرد مشخص شود.»

همچنین مسجدی، دبیر کانون مذهبی علوم پزشکی، تاکید کرد: «اگر شهرداری می‌تواند، بار روانی را با احداث پارک و بوستان در اطراف مراکز درمانی از بیمار بردارد. چون گاهی بیمار با بیماری بیشتری از بیمارستان خارج می‌شود.»

کمالی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: «بسیاری سمن در اصفهان وجود دارد که ظرفیت بسیار مناسبی دارند و شورای اسلامی شهر می‌تواند همکاری مناسبی با آنها داشته باشد.»

فتحی، دبیر انجمن جامعه‌شناسی، نیز با بیان اینکه «با توجه به دیدگاه علمی دانشجویان، باید دیدگاه آنها برای مدیریت شهر مورد استفاده قرار گیرد؛ با توجه به اینکه اصفهان سرمایه اجتماعی کمی دارد، کنش‌گری اجتماعی آن نیز کم است که مشکلاتی را به همراه خواهد داشت»، اضافه کرد: «ماشین‌خوابی در اصفهان در حال افزایش است که در بهارستان و شاهین‌شهر نیز زیاد دیده شده است.»

وی ادامه داد: «آزارهایی که متوجه بانوان است بسیار خانمان‌سوز و زیاد است که باید برای آن فکری کرد.»

احمدی، دانشجوی داروسازی، گفت: «دفع و مدیریت پسماندهای دارویی معضل بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تفکیک این داروها در داروخانه‌ها و منازل انجام شود.»

شاه‌نظری، دانشجوی علوم سیاسی، تاکید کرد: «اینکه چه اقداماتی و چه پژوهش‌هایی در خصوص شهر زنانه توسط شهرداری انجام شده است، باید تبیین شود. اصفهان ازنظر روشنایی شهری مشکلاتی دارد که باعث بروز فسادهایی می‌شود و مدیریت شهری باید برای رفع آن اقدام کند و همچنین مشکلات دوچرخه‌سواری بانوان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.»

باقری، یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، تاکید کرد: «باید مزایای سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی اصفهان افزایش یابد تا شهروندان رغبت بیشتری برای استفاده از آن داشته باشند و برای آنها و شهر برد-برد باشد. باید اقداماتی که در هر زمینه‌ای در شهر انجام می‌شود، برای شهروندان تبیین شود تا بدانند و بتوانند از آن بهره‌مند شوند. تناقض‌هایی در بنرهای شهری مشاهده می‌شود که باید رفع شود.»

خیلیان‌پور، عضو انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی، با اشاره به اینکه «بنرهایی که دیدگاه حاکمیت را رواج می‌دهد، می‌تواند باعث قطبیت جامعه شود»، اضافه کرد: «رویکرد مدیریت شهری اصفهان در خصوص نهادهای عمومی و کتابخانه‌ها و این‌گونه موضوعات مشخص شود. اشتغال زنان به‌ویژه سرپرستان خانوار نیز باید مطرح شود.»

به گزارش ایمنا، در این نشست صمیمانه، ابوالفضل قربانی نایب‌رئیس، و مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان، حضور داشتند.

کد خبر 626787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.