فوت یکی از مصدومان بر اثر شدت سوختگی/ مصدومان تحت مراقبت‌های ویژه هستند

معاون درمان بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گفت: یکی از مصدومان زن حریق مینی‌بوس در محور نقنه-دهاقان که ۳۵ درصد سوختگی داشت، سه‌شنبه صبح بر اثر شدت سوختگی جان باخت؛ اکنون هفت مصدوم در این بیمارستان بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

حسین بدیعی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره آخرین وضعیت مصدومان حریق مینی‌بوس در محور نقنه به سمت دهاقان، اظهار کرد: مصدومان این حادثه ۹ نفر (یک مرد و هشت زن) بودند، که مصدوم مرد مشکل خاصی نداشت و صبح روز سه‌شنبه از بیمارستان مرخص شد.

وی ادامه داد: یکی از مصدومان زن این حادثه که ۴۱ سال سن و ۳۵ درصد سوختگی داشت سه‌شنبه صبح بر اثر شدت سوختگی جان باخت، اکنون هفت مصدوم دیگر که همگی زن هستند در بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

معاون درمان بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان تصریح کرد: صبح روز گذشته (چهارشنبه) دو نفر از مصدومان را از دستگاه تنفس مصنوعی جدا کردیم تا شرایط آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، اما سایر مصدومان به کمک دستگاه تنفس مصنوعی تحت مراقبت هستند که یک نفر از آن‌ها وضعیت عمومی مناسبی ندارد.

وی با بیان اینکه درصد سوختگی مصدومان این حادثه از ۱۰ تا ۷۵ درصد ارزیابی شده است، اضافه کرد: مصدومی که ۷۵ درصد سوختگی دارد، زنده است، اما شرایط مناسبی ندارد.

بدیعی‌نژاد با اشاره به اقداماتی که برای این مصدومان انجام شده است، گفت: تمام مصدومان به آی‌سی‌یو منتقل شدند و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، همچنین تمام مصدومان به دلیل سوختگی سر و صورت و مشکلات تنفسی "اینتوبه" و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل شدند.

وی ادامه داد: درحال‌حاضر پنج نفر از این مصدومان هنوز به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند، دو نفر از آن‌ها را روز گذشته از دستگاه تنفس مصنوعی جدا کردیم.

معاون درمان بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان اضافه کرد: تا حد ممکن سعی می‌کنیم مصدومی که از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده را دوباره به دستگاه متصل نکنیم تا مشخص شود که می‌تواند تنفس خود را حفظ کند یا خیر.

وی با بیان اینکه زخم‌های تمام مصدومان عمیق و وسیع است و درجه سوختگی بالایی دارند، گفت: صورت بیشتر مصدومان سطح سه سوختگی و شرایط ویژه‌ای دارند، از این رو در مرحله ابتدایی سعی می‌کنیم آن‌ها را زنده نگه داریم، سپس اقدامات مربوط به درمان زخم‌ها را ادامه دهیم.

بدیعی‌نژاد افزود: در این نوع سوختگی به‌طورمعمول ارگان‌های بدن با مشکل مواجه می‌شود، اما سعی می‌کنیم ارگان‌های بدن مصدومان را احیا کنیم تا ببینیم ساعات و روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه سوختگی مصدومان بیشتر در ناحیه سر، دست‌ها و صورت است، خاطرنشان کرد: مصدومی که ۷۵ درصد سوختگی دارد، علاوه‌بر سر، صورت و دست‌ها، کمر و پشت وی دچار سوختگی شدید شده است.

به گزارش ایمنا، ساعت ۰۶:۳۰ روز دوشنبه بیست‌ویکم آذرماه وقوع آتش‌سوزی در مینی‌بوس در محور نقنه به سمت دهاقان به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان گزارش شد. در این حادثه ۹ نفر مصدوم شدند که هشت نفر آن‌ها زن و یک نفر مرد بود، چهار آمبولانس به محل حادثه اعزام و مصدومان این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند.

از این رو هماهنگی‌های لازم با بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان انجام و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس اورژانس برای انتقال مصدومان به بیمارستان اعزام شد و مصدومان از بیمارستان ولیعصر (عج) بروجن به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان منتقل شدند که وضعیت عمومی مطلوبی نداشتند.

کد خبر 626767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.