نمره پایین حمل‌ونقل در کلان‌شهرها/ اصفهان با شهرهای اروپایی برابری می‌کند

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرهایی همچون اصفهان و تهران، اگر از بعضی از شهرهای اروپا بهتر نباشند با آنها برابری می‌کنند؛ اما ازنظر حمل‌ونقل نمره بسیار پایینی داریم که نتیجه فرهنگ‌سازی نادرست در این حوزه، ترافیک و مشکلات دیگر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _ چهارشنبه بیست‌وسوم آذر _ در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با تعدادی از دانشجویان اظهار کرد: در حال حاضر، نیمی از اعضای شورا کمتر از ۴۰ سال دارند و با توجه به اینکه آبادانی کشور دغدغه همه است، باید برای آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری جلساتی با برخی از استادان دانشگاه‌ها به چین سفر کردیم که سه دسته از افراد در جلسات این کشور حضور داشتند؛ افراد باتجربه، افراد میانسال و افرادی که در حال افزایش تجربه بودند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شما دانشجویان که زمام آینده کشور را در دست خواهید گرفت، باید آموزش ببینید و تجربه کسب کنید، خاطرنشان کرد: از دانشجویان درخواست دارم در جلسات شورا حضور یابند و پیشنهادهای خود را مطرح کنند و تسهیل‌گری این حضور را بنده انجام خواهم داد.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های دانشجویان، بی‌تفاوت نبودن به اتفاقات پیرامون است. شما دانشجویان حق دارید درباره هر موضوعی معترض باشید و مدیریت شهری وظیفه دارد در زمینه وظایف خود به دانشجویان پاسخگو باشد.

قربانی تاکید کرد: شما دانشجویان پیش از اعتراض، باید اطلاعات خود را تقویت کنید؛ در غیر این صورت، ممکن است دچار تعصب بی‌مورد شوید.

وی با بیان اینکه طرح مسئله بسیار آسان است، اما حل آن باید انجام شود که کمی مشکل است، افزود: شهرهایی همچون اصفهان و تهران، اگر از بعضی از شهرهای اروپا بهتر نباشند با آنها برابری می‌کنند، اما ازنظر حمل‌ونقل نمره بسیار پایینی داریم که نتیجه فرهنگ‌سازی نادرست در این حوزه، ترافیک و مشکلات دیگر است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با بهره‌برداری از خط دو مترو، بخشی از مشکلات حوزه حمل‌ونقل این کلان‌شهر کاهش خواهد یافت. می‌توان گفت که در حال حاضر مترو نداریم؛ زیرا در کلان‌شهرها باید خطوط مختلفی از این سیستم وجود داشته باشد که با دیگر سیستم‌های حمل‌ونقلی تقاطع‌ها دارد.

وی درباره بهره‌برداری از ایستگاه‌های دوچرخه تصریح کرد: اصفهان نخستین شهری است که امانت دوچرخه توسط مدیریت شهری در آن اجرا شد. در حال حاضر، رویکرد بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها این است که دوچرخه را هر کجا تحویل بگیرد و هر کجا تحویل دهد که به‌نظر می‌رسد مشهد از این نظر جلوتر از نصف جهان است.

قربانی درباره امانت دوچرخه به بانوان با بیان اینکه در قانون منعی برای استفاده از دوچرخه وجود ندارد، گفت: نکته‌ای وجود دارد که در حال حاضر دوچرخه مناسب بانوان ازنظر ایمنی و دیگر موارد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های دوچرخه وجود ندارد، استفاده از آن توصیه نمی‌شود. گاهی استفاده از موتورسیکلت نیز منع می‌شود؛ چون امنیت راکب و مسافر آن در خطر است.

کد خبر 626745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.