فرانسه ۲- مراکش صفر/ خروس​ها دوباره در فینال

تیم ملی فرانسه با پیروزی برابر مراکش برای دومین دوره متوالی به فینال جام جهانی رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲، امروز _چهارشنبه، بیست‌وسوم آذرماه_ از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های فرانسه و مراکش در ورزشگاه البیت شهر الخور به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر صفر فرانسه به پایان رسید.

مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های فرانسه و مراکش

ورزشگاه: البیت (الخور)

گل‌ها: تئو هرناندز (دقیقه ۵) و راندال کولو موانی (دقیقه ۷۹) برای فرانسه

اخطار: سفیان بوفال (دقیقه ۲۷) از مراکش

فرانسه: هوگو لوریس، رافائل واران، ابراهیما کوناته، تئو ارناندز، ژول کُنده، اورلین شوامنی، یوسف فوفانا، آنتوان گریزمان، اولیویه ژیرو (۶۵- مارکوس تورام)، عثمان دمبله (۷۹- راندال کولو موانی) و کیلیان امباپه

سرمربی: دیدیه دشام

مراکش: یاسین بونو، جواد الیامیق، رومن سائیس (۲۱- سلیم املاح (۷۸- عبد الصمد الزلزولی))، اشرف داری، نصیر مزراوی (۴۶- یحیی عطیةالله)، اشرف حکیمی، سفیان آمرابط، عزالدین اوناحی، سفیان بوفال (۶۶- زکریا ابوخلال)، حکیم زیاش و یوسف النصیری (۶۶- عبدالرزاق حمدالله)

سرمربی: ولید الرکراکی

داور: سزار راموس (مکزیک)

شرح بازی:

دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی در حالی بین فرانسه و مراکش آغاز شد که تیم دیدیه دشام در همان ابتدای بازی روی اولین حمله جدی خود در دقیقه ۵ به گل رسید تا خیلی زود از حریف آفریقایی خود پیش بیفتد. مراکش که در این دیدار بر خلاف دیدارهای قبلی از خط دفاع پنج نفره استفاده کرده بود شروع خوبی در این دیدار نداشت اما رفته رفته تسلط خود را بر بازی پیدا کرد و حملات بعضاً خطرناکی را هم روی دروازه فرانسه خلق کرد. با مصدومیت رومن سائیس، کاپیتان این تیم که در قلب دفاع بازی می کرد مراکش دوباره به همان سیستم چهار دفاعه بازگشت و با اضافه شدن یک هافبک، فرم هجومی تر و بهتری گرفت. مراکش با توجه به گل زودهنگامی که خورده بود در نیمه نخست کمی بیشتر از حریف صاحب توپ بود اما از سوی دیگر فرانسه نیز که روی ضد حملات برنامه داشت چندبار می رفت تا اختلاف را دو برابر کند اما بی دقتی مهاجمان این تیم مانع گل دوم این تیم شد.

مراکش که در انتهای نیمه نخست فشار زیادی روی دروازه فرانسه آورده بود، نیمه دوم را هم با همین رویه آغاز کرد و با حملاتی که روی دروازه فرانسه ترتیب می داد تا آستانه به تساوی کشاندن بازی پیش رفت. شاگردان الرکراکی اما مقابل بازی دفاعی منسجم فرانسه نتوانستند راهی برای رسیدن به دروازه این تیم پیدا کنند و در حالی که در دفاع کم تعداد بودند در ضد حملات آسیب پذیر نشان می دادند. اما در حالی که در نیمه دوم این مراکش بود که بیشتر به زدن گل نزدیک شده بود، فرانسه روی یک ضد حمله و هنرنمایی ام باپه به گل دوم رسید تا به نوعی تکلیف بازی در دقیقه ۷۹ مشخص شود. مراکشی ها در دقایق باقیمانده تا انتهای بازی تلاش زیادی برای به ثمر رساندن حداقل یک گل کردند اما در این امر موفق نبودند تا فرانسه بدون گل خورده در نیمه نهایی برای دومین دوره متوالی به فینال جام جهانی صعود کند.

بدین ترتیب آرژانتین و فرانسه برگزار کننده بیست و دومین فینال جام جهانی در سال ۲۰۲۲ خواهند بود، مراکش نیز در دیدار رده بندی به مصاف کرواسی می رود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۵- فرانسه) - نفوذ گریزمان به درون محوطه جریمه با پاس رو به بیرون او همراه شد که در ابتدا ضربه ام باپه به مدافعان برخورد کرد اما توپ سرگردان در دهانه دروازه با ضربه تئو هرناندز همراه شد تا دروازه مراکش خیلی زود باز شود.

۰-۲ (دقیقه ۷۹- فرانسه) - در یک ضد حمله روی آشفتگی خط دفاع مراکش، ام باپه درون محوطه جریمه پس از دریبل چند مدافع ضربه آرامی به توپ زد اما توپ پس از برخورد به مدافعان مراکش در دهانه دروازه جلوی پای کولو موانی افتاد تا او تنها پس از چند ثانیه ورود به زمین گل دوم را به ثمر برساند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۰- توپی که با ضربه کاتدار و فنی اوناحی از پشت محوطه جریمه فرانسه می رفت در گوشه دروازه این تی جای بگیرد با واکنش لوریس مواجه شد تا اولین موقعیت جدی مراکش اینگونه از دست برود.

دقیقه ۱۷- در یک ضد حمله ژیرو پشت مدافعان مراکش در موقعیت خوبی قرار گرفت اما ضربه او با برخورد به تیر عمودی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۶- فرانسه که در ضد حملات خطرناک بود این بار توسط ام باپه صاحب موقعیت گلزنی شد اما ضربه او در حالتی نامتعادل را مدافعان مراکش دور کردند و توپ برگشتی نیز پس از یک رفت و برگشت مقابل دروازه خالی از دروازه بان مراکش به ژیرو رسید اما ضربه او هم با اختلافی ناچیز از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵- کرنر ارسالی مراکش در شلوغی محوطه جریمه فرانسه پس از یک رفت و برگشت به الیامیق رسید و ضربه قیچی برگردان او تیر دروازه فرانسه را به لرزه در آورد.

دقیقه ۵۴- توپی که در محوطه جریمه فرانسه در موقعیتی خوب به آمرابط رسیده بود با پاس در عرض او در دهانه دروازه همراه شد اما این کوناته بود که قبل النصیری توپ را دفع کرد تا موقعیت عالی مراکش از دست برود.

دقیقه ۷۴- در یک ضد حمله موقعیت شوتزنی برای فوفانا از درون محوطه جریمه مراکش به وجود آمد اما ضربه پای چپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴+۹۰- نفوذ الزلزولی از سمت چپ به درون محوطه جریمه فرانسه با پاس رو به بیرون او همراه شد و توپی که به اوناحی رسید با ضربه او و سپس برخورد به حمدالله می رفت تا دروازه فرانسه را باز کند اما کُنده روی خط دروازه توپ را برگشت داد.

اتفاق ویژه:

راندال کولو موانی، وینگر تیم ملی فرانسه تنها چند ثانیه پس از ورود به زمین روی اولین ضربه به توپ گلزنی کرد تا اتفاقی ویژه را در جام جهانی رقم بزند، او در حالی در این بازی روی اولین ضربه اش به توپ گلزنی کرد که در روزهای پایانی پیش از آغاز جام جهانی با مصدومیت یک بازیکن فرانسه به لیست این تیم راه پیدا کرده بود.

بهترین بازیکن:

آنتوان گریزمان در شبی که روی گل اول فرانسه تاثیرگذار بود و در ادامه در دفاع و حمله برای فرانسه عالی بازی کرد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کد خبر 626744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.