وقایع ۲۳ آذر ۵۷ در مشهد، آغاز روند انقلاب اسلامی بود

شهردار مشهد گفت: وقایعی که در ۲۳ آذر ۵۷ اتفاق افتاد، موجب شد روند فروپاشی رژیم پهلوی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی به‌طور جدی آغاز شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در مراسم بزرگداشت چهل‌وچهارمین سالروز واقعه حمله رژیم طاغوت به بخش اطفال بیمارستان امام رضا علیه‌السلام و شهادت محمدعلی منفرد، که در تالار شهر مشهد با حضور فرماندار، جمعی از اعضای شورای شهر، شهردار و جمعی از مسئولان شهری و استان و با حضور جمع زیادی از نوجوانان انقلابی و بسیجی برگزار شد، اظهار کرد: هیچ پدیده‌ای در لحظه به‌وجود نمی‌آید. هر پدیده‌ای ریشه‌ای دارد و پدیده‌هایی که موثرترند، از ریشه‌هایی قوی‌تر نیز برخوردارند.

وی افزود: اینکه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران تا این اندازه مورد توجه نظام جهانی قرار گرفته است نیز نشان‌دهنده قدرت و میزان تاثیرگذاری زیاد و ریشه‌های مستحکم این انقلاب است.

شهردار مشهد تاکید کرد: ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران، نه از سال ۴۲، بلکه از قیام عاشورا آغاز شده است و در طول تاریخ نیز، افراد زیادی برای به‌ثمر رسیدن آن تلاش و جان خود را در این راه فدا کرده‌اند.

ارجائی افزود: وقایع شهر مشهد نیز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران تاثیر بسزایی داشته است. از حمله اوباش و دست‌نشانده‌های رژیم پهلوی به حرم مطهر امام رضا (ع) در ۲۹ آبان ۱۳۵۷ گرفته تا حمله به بیمارستان ۱۷ شهریور که در آن زمان با نام بیمارستان ۶ بهمن شناخته می‌شد. پس از آن نیز، حمله به بخش اطفال بیمارستان امام رضا (ع) و پس از آن، به روزهای مهمی برای مردم مشهد تبدیل شد. این وقایع به سربلندی ابدی برای مردم این شهر منجر شد.

در ادامه این مراسم، «محسن منفرد» فرزند شهید «محمدعلی منفرد»، شهید واقعه ۲۳ آذر ۱۳۵۷ مشهد نیز در سخنان کوتاهی با بزرگداشت نام و یاد شهیدان گفت: شهیدان رفتند تا انقلاب اسلامی باقی بماند.

وی افزود: بیگانگان می‌خواهند استقلال و قدرت مردم را از آنان بگیرند، اما پای پیروزی این انقلاب خون‌های زیادی به زمین ریخته شده و ما نیز همانند پدران شهید خود نخواهیم گذاشت این انقلاب به‌خطر بیفتد.

در بخش دیگری از مراسم نیز، علی پیراسته، از راویان انقلاب و دفاع مقدس، به بیان بعضی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت و از فرزند شهید منفرد نیز تجلیل شد.

کد خبر 626732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.