پیش‌بینی بارش‌ها در تمام نقاط اصفهان/ شاهد بارش برف در ارتفاعات غرب هستیم

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت امواج بارشی و مدیترانه‌ای طی فردا و خروج آن از روز یکشنبه بیست‌و هفتم آذرماه، گفت: این سامانه روز شنبه با بارش‌های غیرقابل توجهی تمام نقاط استان را دربر می‌گیرد و بارش برف و باران در نیمه غرب و ارتفاعات سردسیر پیش‌بینی می‌شود

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت یک مرکز کم ارتفاعی در لایه‌های میانی جو تا اوایل هفته آینده است. بر این اساس افزایش ابر، وزش باد و بارش باران و برف (مناطق سردسیر) پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت یک سیستم مدیترانه‌ای و سامانه بارشی در استان اصفهان، افزود: فعالیت این سامانه به‌طور عمده در نیمه غربی و شمالی استان از جمله شهرستان‌های فریدون‌شهر، خوانسار و گلپایگان در روزهای پنجشنبه و شنبه انتظار می‌رود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: فردا روز پنجشنبه علاوه‌بر بارش‌ها ضعیف در غرب و شمال استان بارندگی‌های خفیف و معمولی در نیمه جنوبی و کلانشهر اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در نیمه جنوبی استان مانند شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، دهاقان، مبارکه، لنجان و شهر اصفهان طی روز پنجشنبه، در ساعات بعدازظهر و عصر بارش‌های ضعیف پیش‌بینی می‌شود.

حاجی بابایی افزود: با تداوم بارندگی‌ها در روز جمعه بارش‌های خفیف و معمولی در نیمه شمالی استان شهرستان‌های اردستان و نطنز را نیز درگیر خواهد کرد و نیز روز شنبه بیست و ششم آذرماه بیشتر نقاط استان اصفهان با بارندگی‌هایی که میزان آن قابل توجه نیست، مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به بارش باران و برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات که منجر به گاهی وزش باد موقتی و رخداد مه و کاهش دید می‌شود، گفت: بارش باران و برف را بیشتر در مناطق غربی و سردسیر و ارتفاعات کوهستانی و جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت یک سیستم مدیترانه‌ای و سامانه بارشی در استان اصفهان، اظهار کرد: این سامانه بارشی در روز شنبه بیست و ششم آذرماه به طور خفیف تمام نقاط استان را در بر می‌گیرد و روز یکشنبه از سطح استان خارج خواهد شد.

لغزندگی و مه‌آلودگی در نقاط برف‌گیر و بارشی

وی افزود: لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به‌ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.

حاجی‌بابایی بیان کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه تا اواسط روز پنجشنبه به سبب رکود نسبی در مناطق مرکزی شرایط ماندگاری آلاینده‌های جوی مهیا است، گفت: این وضعیت آلودگی هوا کما بیش تا اواسط فردا بر سطح استان ماندگار است و از عصر پنجشنبه از شدت آلایندگی‌ها کاسته می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به فعالیت امواج بارشی و مدیترانه‌ای طی روز فردا و خروج آن از روز یکشنبه بیست‌و هفتم آذرماه، گفت: این سامانه در روز شنبه با بارش‌های خفیف و غیرقابل توجهی تمام نقاط استان را در بر می‌گیرد و بارش برف و باران در نیمه غرب و ارتفاعات سردسیر پیش‌بینی می‌شود، دمای هوای در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان در کاهش و افزایش تغییر محسوسی ندارد.

کد خبر 626676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.