آغاز عملیات زمستانه با حضور بیش از ۸۰۰ مامور شهرداری/هزینه ۳۳ میلیارد تومانی برف‌روبی شهر

شهردار زنجان با بیان اینکه ۸۹۴ نفر از همکاران شهرداری در عملیات زمستانه به طور مستقیم فعالیت می‌کنند و آماده‌باش هستند، گفت: ۲۵۰۰ نفر از ماموران نیز در مواقع بحران فعال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _ چهارشنبه بیست‌وسوم آذر ماه در یک نشست خبری با بیان اینکه برای تأمین رفاه حال شهروندان عملیات زمستانی با جدیت ویژه‌ای از اوایل تابستان آغاز شده است، اظهار کرد: شهرداری آمادگی کامل برای مواجهه با بارش برف را دارد، البته این به آن معنی نیست که عملیات زمستانه بی عیب و نقص است.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری برای برف‌روبی خریداری یا با عقد قرارداد اجاره داده شده است، افزود: تلاش داریم امسال نیز میزان استفاده از نمک را کاهش دهیم و در این راستا دو کارخانه تولید محلول نمک به ظرفیت تولید ۴۰ هزار لیتر در ساعت راه‌اندازی شده است.

میزان استفاده از نمک به حداقل خواهد رسید

شهردار زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، در خصوص میزان کاهش مصرف نمک در زمستان امسال و مشکلات احتمالی زیست‌محیطی محلول یخ‌زدا، تصریح کرد: میزان مصرف نمک در معابر به حداقل خواهد رسید و تلاش مدیریت شهری بر آن است که آسیب‌ها را به حداقل برساند.

فیروزفر با تاکید بر اینکه امسال آمادگی برای عملیات برف‌روبی ساعاتی قبل از زمان بارش آغاز می‌شود، تصریح کرد: مطالعاتی در این خصوص انجام شده است و کارشناسان اعلام کرده‌اند که برای مواجهه با حجم بالای بارش‌ها و مدیریت آن بهتر است یک مرحله به عملیات برف‌روبی اضافه شود و قبل از آغاز بارش وارد عمل شویم که به طور قطع این امر هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی به آماده‌سازی شهرداری زنجان برای عملیات برف‌روبی در هزار کیلومتر معبر شهری اشاره کرد و ادامه داد: امسال نمک‌پاشی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و شش مینی‌لودر مورد نیاز نیز به ناوگان موجود اضافه شده است.

شهردار زنجان اضافه کرد: با ارزیابی‌های به‌عمل آمده در مجموع ۱۷۹ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی وارد فاز عملیاتی می‌شود و پیش‌بینی شده است ۳۳ میلیارد تومان صرف برف‌روبی شهر می‌شود.

فیروزفر با اشاره به خرید تجهیزات مورد نیاز بحران به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان، گفت: ۸۹۴ نیرو در فصل زمستان به‌صورت شیفت‌بندی آماده‌باش خواهند بود و در مواقع ضروری این تعداد به ۲۵۰۰ نفر خواهد رسید.

به‌کارگیری ماشین برف‌خور در عملیات زمستانه برای نخستین‌بار

وی با اشاره به برنامه‌ریزی به‌عمل آمده برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایام زمستان، افزود: دوازدهم بهمن‌ماه همزمان با افتتاح فاز جنوبی پروژه سبزه میدان، جشن بزرگ زمستانی به صورت شبانه در پیاده‌راه سبزه‌میدان با حضور شهروندان برگزار خواهد شد.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه شهروندان باید در عملیات برف‌روبی منازل دقت نظر لازم را داشته باشند و از انباشت برف در معابر خودداری کنند، اظهار کرد: ماشین برف‌خور برای نخستین‌بار در زمستان امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیروزفر با اشاره به حجم بالای اقدامات انجام شده در شهرداری زنجان به ویژه در بخش آسفالت‌ریزی معابر، خاطرنشان کرد: بخش عمده معابر آسفالت‌ریزی شده است، در بخش بسیار کوچکی مشکل وجود داشت که پیمانکار با توجه به تعهد خود اقدامات ترمیمی را انجام داد.

وی با بیان اینکه برای شهروندان زنجانی کار می‌کنیم و با حاشیه‌ها کاری نداریم، گفت: سال آینده احداث چهار تقاطع غیر همسطح، دو بازارچه روز، تفرجگاه مورد نیاز مردم و گذر اجتماعی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 626659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.