۲۷ پایگاه هلال‌احمر در طرح زمستانه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه ۳۹۰ نجاتگر داوطلب و کادر هلال‌احمر خوزستان در ۲۲ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت به خدمات‌رسانی می‌پردازند، گفت: ۹۰ خودروی عملیاتی از جمله آمبولانس، ست نجات، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و بالگرد امدادی در طرح زمستانه ۱۴۰۱ به‌کار گرفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید شعبانی امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم آذرماه_ در رزمایش بزرگ طرح امداد و نجات زمستانه که با حضور دستگاه‌های امدادی از جمله پلیس‌راهور، راهداری، اورژانس، حوزه امداد و نجات هلال‌احمر و امداد خودروها برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به منظور امدادرسانی در جاده‌های استان و همزمان با آغاز فصل سرد سال شروع شده و تا بیستم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پنج پایگاه موقت نیز علاوه‌بر پایگاه‌های ثابت در نقاط پرحادثه استان جانمایی شده‌اند، ادامه داد: نجاتگران هلال‌احمر با استقرار در پایگاه‌های موقت حوزه‌های استحفاظی شهرستان‌های گتوند، دهلاویه، هفتکل، بخش آبژدان اندیکا و بخش تراز لالی در قالب طرح زمستانه ۱۴۰۱ به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خوزستان تصریح کرد: تیم‌های واکنش سریع و مراکز آنست و کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات نیز در این طرح ایفای نقش خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ۳۹۰ نجاتگر داوطلب و کادر هلال‌احمر خوزستان در ۲۲ پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت به خدمات‌رسانی می‌پردازند، اضافه کرد :۹۰ خودروی عملیاتی از جمله آمبولانس، ست نجات، اتوبوس آمبولانس، موتورلانس و همچنین بالگرد امدادی در طرح زمستانه ۱۴۰۱ به‌کار گرفته می‌شود.

شعبانی گفت: نجاتگران مشارکت کننده در این طرح با کسب مهارت‌های امدادی دوره‌هایی مانند جست‌وجو و نجات در کوهستان، جست‌وجو و نجات شهری (آوار)، جست‌وجو و نجات در حوادث حمل‌ونقل، جست‌وجو و نجات در محیط‌های آبی و نجات در ارتفاع و عمق را گذراندند.

وی با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی در سفر توسط رانندگان، افزود: با توجه به اینکه خوزستان استانی با اقلیم‌های مختلف است و در برخی مناطق کوهستانی در زمستان شاهد بارش برف و کولاک هستیم، لازم است رانندگان قبل از سفر، با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها رانندگی کنند.

کد خبر 626636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.