پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

تأیید ابتکارات انرژی سبز توسط شورای شهر هال، آغاز ساخت مسکن اجتماعی در ونکوور، ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه در پارک محبوب لستر، سرمایه‌گذاری کرایست‌چرچ برای پیشگیری از جرم و بهبود ایمنی در گذرگاه‌های مدارس، دغدغه شورای شهر ملتون، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شورای شهر هال با توصیه‌های مندرج در برنامه تحویل کاهش کربن شهر موافقت کرد و بسته جدید طرح‌ها و ابتکارات انرژی سبز مطرح شده در صحن خود را تأیید کرد.

شورای شهر اعلام کرد که به‌دنبال این موافقت، پروژه‌های انرژی سبز مانند ساخت پشت‌بام‌ها و سایبان‌های خورشیدی در ساختمان‌های شورای شهر هال و پارکینگ‌های سراسر شهر می‌تواند بدون هیچ مشکلی پیش برود.

شورا اظهار کرد که این پروژه‌ها قرار است از کاهش هزینه‌های انرژی شورای شهر، افزایش امنیت انرژی محلی و کاهش انتشار کربن به‌میزان ۵۷۰۰ تن در یک دوره ۲۵ ساله و همچنین مطابق با اهداف تعیین‌شده در استراتژی کربن‌خنثی شدن هال تا سال ۲۰۳۰، از هدف این نهاد در زمینه مذکور حمایت کند.

ونکوور؛ آغاز ساخت مسکن اجتماعی

شورای شهر ونکوور طرح تسریع ساخت مسکن‌های اجتماعی شهر را به‌اتفاق آرا تصویب کرد. این مصوبه شهر را به‌سمت بررسی این امر هدایت می‌کند که چگونه می‌توان مسکن‌های اجتماعی تا ۱۲ طبقه را بدون نیاز به منطقه‌بندی مجدد و برگزاری نظرسنجی‌های عمومی در بعضی از محله‌های شهر ایجاد کرد.

شورای شهر ونکوور بر این باور است که اصلاحات سرعت پیشرفت طرح را کند می‌کند و میزان کاسته شدن از این سرعت به نظر شورا بستگی دارد، اما همه اعضا دست‌به‌دست هم داده‌اند و به‌سختی تلاش می‌کنند تا با کاهش موانع موجود، مسکن‌هایی ساخته شود که نیاز شدیدی در سراسر شهر به آن‌ها احساس می‌شود.

شورای شهر اعلام کرده است که همچنان راه‌هایی برای مشارکت مردم در پروژه‌های شورا در زمینه مسکن‌های اجتماعی در آینده وجود دارد، اما آنچه که در وهله کنونی بسیار مورد نیاز است و مهم‌ترین عنصر موجود به‌شمار می‌رود ساده‌سازی پروژه‌ها و سرعت انجام آن‌ها محسوب می‌شود.

شورا این‌گونه توضیح داد که بازنگری چند ساله در هر پروژه سال‌ها طول می‌کشد و نیازمند میلیون‌ها دلار هزینه اضافه است. این امر روند ساخت مسکنی که شهر به‌شدت به آن نیاز دارد را بسیار دشوار می‌کند. حال آن‌که سرعت بخشیدن به این فرآیند آن را مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند، ریسک‌ها را کاهش می‌دهد و احتمال تأمین بودجه ارشد دولت را بالا می‌برد.

به‌این‌ترتیب شورای شهر ونکوور با تأیید طرح تسریع پیاده‌سازی پروژه‌های مسکن اجتماعی جدید، به آغاز هرچه سریع‌تر ساخت‌وساز این مسکن‌ها سرعت بخشید.

لستر؛ ساخت خانه‌های مقرون‌به‌صرفه در پارک محبوب

شورای شهر لستر اعلام کرد که به احتمال زیاد ۲۰ خانه و آپارتمان جدید در زمینی درون پارک محبوب شهر ساخته می‌شود که قرار است تعدادی از آن‌ها به‌عنوان مسکن مقرون‌به‌صرفه در دسترس ساکنان قرار گیرد.

طرح ارائه‌شده شامل برنامه‌ریزی برای بازسازی مکانی در پارک محبوب شهر می‌شود که در حال حاضر یک کلوپ و پارکینگ بلااستفاده را در خود جای داده است و چنانچه شورای شهر تأیید کند، در آینده میزبان ۱۶ خانه و چهار آپارتمان خواهد شد.

طرح مذکور دربردارنده ایجاد چهار خانه دوخوابه، چهار خانه سه‌خوابه و هشت خانه چهارخوابه، در کنار چهار آپارتمان یک‌خوابه است که در صورت صدور مجوز برنامه‌ریزی، برای ساخت جاده به‌منظور برقراری دسترسی آسان، ایجاد پارکینگ خودرو، محوطه‌سازی و زهکشی مناسب بناها نیز تصمیم‌گیری خواهد شد. مسکن مقرون‌به‌صرفه به‌عنوان بخشی از توسعه جدید، مطابق با سیاست ملی، بخشی مهم در این طرح به‌شمار می‌رود و قرار است آپارتمان‌های یک‌خوابه مناسب برای دو نفر، با قیمت‌های پایین در اختیار ساکنان لستر قرار گیرد.

کرایست‌چرچ؛ سرمایه‌گذاری برای پیشگیری از جرم

شورای شهر کرایست‌چرچ کمتر از یک هفته پس از تقاضای کسب‌وکارهای محلی مرکز شهر، دو میلیون دلار از دولت برای هزینه در پیشگیری از وقوع جرم تقاضا کرد. قانون و نظم، تمرکز اصلی شورای شهر کرایست‌چرچ نیست، اما برای آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین شورا معتقد است چنانچه فردی بخواهد از مرکز شهر خرید کند، باید ابتدا احساس امنیت داشته باشد.

شورای شهر به این ترتیب از دولت مرکزی خواسته است در کنار ۳۰.۶ میلیون دلار بودجه که به‌عنوان بخشی از اصلاحات دولتی برای بازسازی کتابخانه شهر، کاشت درختان بیشتر، ایمن‌تر کردن مناطق اطراف مدارس و تشویق مردم به استفاده از حمل‌ونقل پایدار مانند دوچرخه و اتوبوس دریافت کرده است، دو میلیون دیگر نیز برای ایمن کردن مرکز شهر دریافت کند.

عضو شورای شهر کرایست‌چرچ اعلام کرد که دو میلیون دلار مورد تقاضا برای «فعالیت‌های پیشگیری از جرم» هزینه شده است که صرف افزایش نظارت بر دوربین‌های مداربسته و تأمین مالی برنامه‌ای برای نگهبانی می‌شود که در حال حاضر توسط «انجمن تجاری مرکزی شهر» در حال آزمایش است.

وی خاطرنشان کرد که استفاده ویژه از صندوق‌های پیشگیری از جرم با نهادهای دولتی مانند پلیس و سازمان‌های کارگری جوانان و جامعه تجاری محلی نیز توسعه خواهد یافت.

کارکنان شورا اظهار کردند که این نهاد قرار است در سال ۲۰۲۴ برای دریافت ۹۱.۸ میلیون دلار بودجه بیشتر اقدام کند که برای به‌دست‌آوردن این پول، باید برای پیشنهاد بودجه خود برنامه زمانی طراحی و تصمیمات در مورد پروژه‌ها را به‌طور مشترک اتخاذ کند.

ملتون؛ بهبود ایمنی در گذرگاه‌های مدارس

شورای شهر ملتون اعلام کرد که بیش از ۴۰ مدرسه و ۷۰ گذرگاه مدرسه در شهر ملتون وجود دارد که به دانش‌آموزان، والدین، مراقبان و عموم مردم کمک می‌کند تا در ساعات شلوغی مدرسه از عبور و مرور ایمن برخوردار باشند، با این حال نظرسنجی‌های جدید از ۲۴ شورای شهر موجود در سراسر ایالت ویکتوریا نشان می‌دهد که برنامه مذکور تضمین‌کننده ایمنی دانش‌آموزان ویکتوریایی نیست.

به این ترتیب شورا از دولت ایالتی خواسته است اقدامات لازم را برای تأمین امنیت کودکان در گذرگاه‌های مدارس سراسر شهر به‌کار گیرد، چراکه کودکان از آسیب‌پذیرترین کاربران جاده‌ای به‌شمار می‌روند و دریافت بهترین برنامه نظارت بر عبور و مرور از مدرسه برای اطمینان از ایمن بودن دانش‌آموزان ویکتوریایی ضروری است.

شورا خاطرنشان کرد که با وجود روند رو به رشد منطقه که افزایش تعداد مدارس و گذرگاه‌های مدارس را به‌دنبال دارد، در ۳۰ سال آینده شهر نیازمند نظارت بیشتر بر این بخش است، حال آن‌که کمبود فعلی کارکنان در این بخش و ادامه روند کاهش بودجه دولتی برای سرویس گذرگاه مدارس، هزینه‌های شورا را برای ارائه این خدمات افزایش می‌دهد.

شورای شهر اعلام کرد که انجام مسئولیت‌های این نهاد در قبال کودکان شهر نیازمند مداخله دولت در امور به‌منظور بازنگری کامل در سیستم فعلی برنامه ناظر گذرگاه‌های مدرسه در شهر و ارائه راه‌حل و تأمین هزینه‌های آن است، چراکه تنها یک بررسی کامل دولتی می‌تواند همه مسائل را به درستی شناسایی کند و در صورت لزوم، راه‌حل‌های عملی قرن بیست‌ویکمی را که سیستم به آن نیاز دارد، ارائه دهد.

کد خبر 626626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.