ایمنی در گذرگاه‌های مدارس؛ دغدغه شورای شهر ملتون

شورای شهر ملتون، واقع در ایالت ویکتوریای استرالیا، از دولت ایالتی خواسته است اقدامات لازم را برای تأمین امنیت کودکان در ۷۱ گذرگاه مدرسه سراسر شهر به‌کار گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار ملتون اعلام کرد که «برنامه ناظر گذرگاه‌های مدارس سراسر ایالت»، بیش از این قابلیت اقدام در راستای تحقق اهداف تعیین‌شده اولیه را ندارد و نیازی جدی به بازنگری فوری در سیستم احساس می‌شود.

شورای شهر ملتون نیز اعلام کرد که بیش از ۴۰ مدرسه و ۷۰ گذرگاه مدرسه در شهر ملتون وجود دارد که به دانش‌آموزان، والدین، مراقبان و عموم مردم کمک می‌کند تا در ساعات شلوغی مدرسه از عبور و مرور ایمن برخوردار باشند، با این حال نظرسنجی‌های جدید از ۲۴ شورای شهر موجود در سراسر ایالت ویکتوریا نشان می‌دهد که برنامه مذکور تضمین‌کننده ایمنی دانش‌آموزان ویکتوریایی نیست.

شورا اعلام کرد که مطابق با این نظرسنجی، جلسات مربوط به این برنامه در ۹۷ درصد از شوراها بدون هیچ‌گونه نظارتی برگزار می‌شود، ۸۲ درصد از آن‌ها با کمبود نیروی کارکنان ناظر مواجه هستند و ۸۷ درصد باور دارند سیستم فعلی از شایستگی کافی برای تحقق اهداف اولیه برخوردار نیست.

ایمنی در گذرگاه‌های مدارس؛ دغدغه شورای شهر ملتون

شورای شهر ملتون تاکید کرد که کودکان از آسیب‌پذیرترین کاربران جاده‌ای به‌شمار می‌روند و دریافت بهترین برنامه نظارت بر عبور و مرور از مدرسه برای اطمینان از ایمن بودن دانش‌آموزان ویکتوریایی ضروری است.

اعضای شورا خاطرنشان کردند که با وجود روند رو به رشد منطقه که افزایش تعداد مدارس و گذرگاه‌های مدارس را به‌دنبال دارد، در ۳۰ سال آینده شهر نیازمند نظارت بیشتر بر این بخش است، حال آن‌که کمبود فعلی کارکنان در این بخش و ادامه روند کاهش بودجه دولتی برای سرویس گذرگاه مدارس، هزینه‌های شورا را برای ارائه این خدمات افزایش می‌دهد.

شورای شهر اعلام کرد که انجام مسئولیت‌های این نهاد در قبال کودکان شهر نیازمند مداخله دولت در امور به‌منظور بازنگری کامل در سیستم فعلی برنامه ناظر گذرگاه‌های مدرسه در شهر و ارائه راه‌حل و تأمین هزینه‌های آن است، چراکه تنها یک بررسی کامل دولتی می‌تواند همه مسائل را به درستی شناسایی کند و در صورت لزوم، راه‌حل‌های عملی قرن بیست‌ویکمی را که سیستم به آن نیاز دارد، ارائه دهد.

به گفته اعضای شورا، دولت ایالتی در سال ۲۰۱۶ متعهد شد که یک بازنگری استراتژیک گسترده در مورد جابه‌جایی و ایمنی دانش‌آموزان مدارس انجام دهد و اکنون زمان آن فرا رسیده است که در نهایت این بررسی انجام گیرد.

ایمنی در گذرگاه‌های مدارس؛ دغدغه شورای شهر ملتون

کد خبر 626572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.