فعالیت ۴۱ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۱ واحد فناور در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدها و هسته‌های فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی فعال شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یزدانی‌راد امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۱ واحد فناور در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدها و هسته‌های فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی فعال شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۵۰ نفر در ۴۱ واحد فناور شامل شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدها و هسته‌های فناور و تیم‌های کاری وابسته آن‌ها در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان مشغول به کار شدند.

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حوزه‌های اصلی فعالیت واحدهای فناور مستقر در این مرکز بیشتر در زمینه‌های تولید تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی، حوزه سلولی مولکولی و تجهیزات آزمایشگاهی است.

وی اضافه کرد: این واحدهای فناور در مراحل مختلف رشد و تجاری‌سازی قرار دارد و برخی در مرحله تحقیق و توسعه، تولید اولیه، مراحل تجاری‌سازی و تعدادی نیز در مرحله تولید انبوه هستند.

رئیس مرکز رشد فناوری سلامت و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدهای فناوری در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام به تولید انبوه محصولات تولیدی می‌کنند تا محصولات را به بازارهای داخلی عرضه کنند، اما در حال حاضر صادرات ندارند.

یزدانی‌راد افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری از مرکز رشد فناوری سلامت به صورت کامل حمایت می‌کند و اعطای کمک‌های بلاعوض به واحدهای فناور دانشجویی، ارائه تسهیلات با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان و اعطای تسهیلات به واحدهای فناور مستقر از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری که دانشگاه علوم پزشکی با آن‌ها قرارداد عاملیت دارد از جمله این حمایت‌ها است.

وی تاکید کرد: مبلغ تسهیلات متناسب با طرح‌های ارائه شده تعیین شده و سقفی برای آن مشخص نشده است، اما در اعطای تسهیلات به واحدهای فناور دانشجویی به طور معمول مبالغ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعطا می‌شود و تسهیلات بالای ۵۰۰ میلیون تومان به واحدهای فناور دانش‌بنیان و با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعلق می‌گیرد.

رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات حمایتی دانشگاه به تمام افراد و شرکت‌هایی که ایده‌ای در زمینه فناوری سلامت داشته باشد تعلق می‌گیرد و دانشگاه محدودیتی در پذیرش افراد و شرکت‌هایی غیر وابسته به دانشگاه ندارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد فناوری سلامت استقبال می‌کند، اگر شرکتی در منطقه جغرافیایی استان نباشد اما دارای ایده‌ای در زمینه فناوری سلامت باشد، پذیرش آن انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، ۱۷۰ واحد فناور در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت هستند که ۴۱ واحد آن در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مستقر هستند.

کد خبر 626463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.