سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری به‌زودی منحل می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: به ‌محض تعیین تکلیف ساختمان سازمان کشتارگاه صنعتی با اوقاف، سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری منحل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید ابوالفضل اسماعیلی امروز_ سه‌شنبه بیست‌ودوم آذرماه_ در شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دلایل منحل نشدن سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری، اظهار کرد: زمین سازمان وقف بوده و هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی با اشاره به ساختمان سازمان کشتارگاه صنعتی، افزود: این ساختمان هنوز تجهیز نیست و تا زمان تعیین تکلیف باید تجهیز بماند، این ساختمان تبدیل به پشتوانه شهرداری شده است و به محض توافق با اوقاف منحل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به تذکر کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم به سازمان توسعه و عمران، خاطرنشان کرد: تعداد نیروهای سازمان به صورت میانگین مشخص می‌شود و در پروژه‌های مختلف تغییر می‌کند؛ این مهم با اجازه شهرداری اتفاق می‌افتد.

اسماعیلی تأکید کرد: تعداد نیروها و حقوق و مزایای نیروها مشخص بوده و پیش‌بینی‌هایی نیز برای تبدیل وضعیت نیروها در ابتدای سال انجام شده است.

رفع ایرادات سازمان جدید سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم / تلاش برای توافق با اوقاف در خصوص ساختمان سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری

مهدی اصفهانیان مقدم، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم نیز با اشاره نامه سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور با موضوع ابلاغ اساس‌نامه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قم، تصریح کرد: اساس‌نامه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر و هیئت انطباق رسیده و باید در چهار مورد دوباره بررسی شود.

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که در اساسنامه باید اصلاح شود میزان سرمایه سازمان است، تاکید کرد: یکی از مواردی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نسبت به اصلاح آن تذکر داده این است که باید میزان سرمایه سازمان به صورت مشخص مورد تصویب شورای اسلامی شهر قم قرار بگیرد و دو میلیارد ریال برای آن مشخص شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: تبصره‌ای نیز باید به ماده ۲۳ اساسنامه اضافه شود، مبنی بر اینکه سازمان بیش از چهار سال نمی‌تواند با یک شرکت ثابت قرارداد داشته باشد، اساس‌نامه قبلی نیز باید از طرف شورای اسلامی شهر لغو شود.

اصفهانیان‌مقدم با بیان اینکه منحل نشدن سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری قم مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: این سازمان باید منحل شود، زیرا کارایی لازم را ندارد، اما با توجه به جلسات متعددی که با اداره کل اوقاف برگزارشده، هنوز اختلاف شهرداری و اوقاف بر سر ملک این سازمان حل نشده است.

وی تاکید کرد: از سال ۱۳۴۸، قراردادی بین شهرداری قم و اداره کل اوقاف در خصوص ساختمان سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری برقرار بوده است، امسال نیز با توجه به تأکیدات شهردار قم، جلساتی برگزار شده و قرارداد در مرحله تنظیم است که با تأیید قرارداد، سازمان نیز منحل می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم افزود: ادامه کار سازمان برای تأمین منافع شهرداری بوده است و هر زمان سند زمین اخذ شود سازمان نیز منحل می‌شود؛ برای ادامه مذاکرات با اوقاف باید کار سازمان تا پایان سال ۱۴۰۱ ادامه پیدا کند تا زمان لازم برای تکمیل مدارک را داشته باشیم.

کد خبر 626461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.