بررسی مشکلات فعالان اقتصادی با بانک‌های استان در کمیته تخصصی بانکی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در کمیته تخصصی بانکی، محاسبات دقیق تسهیلات و بدهی متقاضیان مطرح و بررسی می‌شود تا مشکلات میان صاحبان واحدهای تولیدی و بانک‌ها به حداقل برسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، امیررضا نقش از تشکیل کمیته تخصصی بانکی ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی با بانک‌های استان است و بعضاً این چالش‌ها توانسته عملکرد واحدهای تولیدی را متوقف یا کُند کند، تصمیم گرفتیم کمیته‌ای تخصصی در این حوزه ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل دهیم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست فعالان اقتصادی از بانک‌ها تقاضای استمهال اقساط است، ادامه داد: همچنین طرح موانع و مشکلاتی که از طرف بانک برای متقاضی در «پرداخت تسهیلات» ایجاد شده، محاسبه و تعیین تکلیف بدهی براساس آخرین دستورالعمل‌های بانک مرکزی از دیگر چالش‌های فعالان اقتصادی با بانک‌های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان عنوان کرد: مواردی که اختلاف بین واحد تولیدی متقاضی با بانک درباره نحوه محاسبه اقساط معوق، اصل و سود و تعیین تکلیف بدهی وجود دارد در این کمیته مطرح می‌شود. بعضی از اختلافات فعالان اقتصادی با بانک‌ها تسهیلات ارزی و برخی دیگر تسهیلات ریالی است.

نقش اظهار کرد: این کمیته متشکل از نماینده هیئت خبرگان بانکی استان، نماینده اداره کل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری، بانک عامل و نماینده مالی متقاضی است.

وی افزود: محاسبات دقیق تسهیلات و بدهی متقاضیان در این کمیته مطرح و صورت جلسه می‌شود تا مشکلات میان صاحبان واحدهای تولیدی و بانک‌ها به حداقل برسد. طبق ارزیابی ما و براساس نظر متقاضیان تاکنون این کمیته بسیار کارگشا بوده و توانسته مشکلات قابل توجهی را میان فعالان اقتصادی و بانک‌ها رفع کند.

کد خبر 626459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.