برگزاری نمایشگاه اشیا و اسناد تاریخی در دانشگاه اصفهان

رئیس اداره موزه‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برگزاری نمایشگاه اشیا و اسناد تاریخی توسط این اداره‌کل در محل دانشگاه اصفهان هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، ساغر حمیدی اظهار کرد: هم‌زمان با هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاهی از آثار موزه‌ای با مشارکت این اداره‌کل و مرکز اسناد و گروه تاریخ دانشگاه اصفهان در محل کتابخانه مرکزی این دانشگاه برپا شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر نمایش آثاری از شکل‌گیری دوره‌های اولیه دانشگاه اصفهان، سردیس متعلق به سرباز دوران ماد که در دوران هخامنشیان (بیش از سه هزار سال پیش) حکاکی شده است و در گنجینه موزه هنرهای تزئینی ایران نگهداری می‌شود، در این نمایشگاه در معرض دید دانشجویان قرار گرفت.

رئیس اداره موزه‌های استان اصفهان افزود: در این نمایشگاه همچنین کتیبه‌ای متعلق به دوران عیلام باستان که بیش از چهار هزار سال قدمت داشته و در کشفیات اخیر از سوداگران میراث فرهنگی به‌دست‌آمده نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: این کتیبه که به زبان میخی نگاشته شده است پس از پایان این نمایشگاه برای بازخوانی متون آن، به پژوهشگاه این اداره‌کل انتقال پیدا می‌کند.

کد خبر 626417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.