انتقال آب از دریا مشکل اصفهان را رفع نمی‌کند/ گام ابتدایی برای جبران کسری میلیاردی آب

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتقال آب از دریا به هیچ وجه مشکل آب اصفهان را رفع نمی‌کند، ‌گفت: آورد این آب پس از دو سال انجام می‌شود و در آینده به ۷۰ میلیون متر مکعب آب خواهد رسید در حالی که کسری آب اصفهان نزدیک به یک و نیم میلیارد متر مکب برآورد می‌شود.

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح انتقال آب از دریا به اصفهان اظهار کرد: برنامه‌ای که پس از نشست چهار ساعته مجمع نمایندگان استان با وزیر نیرو تدوین شد و رایزنی‌های پیش از آن با «علیرضا الماسوندی»؛ معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران درباره برنامه آب اصفهان دارای مباحث مفصل و ابعاد متعدد است.

وی درباره چگونگی اجرای طرح‌های انتقال آب از دریا به استان اصفهان افزود: بخشی از این انتقال ادامه خط انتقال آب به کرمان است که در یک مرحله و به شکل موقتی یا ابتدایی از همان خط لوله قرار است ۷۰ میلیون متر مکعب و در بازه بلندمدت‌تر به شکل مستقل ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب را به اصفهان و صنایع آن منتقل کند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی از اجرای این طرح در قالب پنج قطعه خبر داد و گفت: اجرای بخشی از این قطعات اکنون آغاز شده که قطعه پنجم آن در ورزنه کلنگ خورد و موضوعی که در رسانه‌ها مطرح شد آن است که قطعه پنجم انتقال آب دریا به اصفهان در بخش ورزنه کلنگ خورد همانگونه که بخشی از قطعات دیگر نیز آغاز شده و قسمت‌های دیگری نیز به زودی کلید خواهد خورد.

وی برآورد انتقال آب در این طرح را انتقال ۷۰ میلیون متر مکعب به صنایع در مرحله نخست اعلام کرد و ادامه داد: اجرای این طرح نزدیک به دو سال زمان خواهد برد به همین دلیل یک طرح کوتاه مدت نیست و همچنان از دولت تقاضا داریم که با اعتبار ویژه و سر خط کردن تمام امکانات کشور به پروژه‌های انتقال آب استان اصفهان نیز سرعت دهند.

نقدعلی با تاکید بر اینکه انتقال آب از دریا به هیچ وجه مشکل آب اصفهان را رفع نمی‌کند، یادآور شد: این آب پس از دو سال آورده شده و در آینده به ۷۰ میلیون متر مکعب آب خواهد رسید در حالی که کسری آب اصفهان نزدیک به یک و نیم میلیارد متر مکعب برآورد می‌شود بنابراین این طرح به تنهایی حلال مشکل اصفهان نیست و یک گام ابتدایی برای شروع کار است.

کد خبر 626396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.