توضیح باشگاه ذوب‌آهن درباره میزبانی‌نکردنِ آسمان‌خراش‌های ذوب در مسابقات غرب آسیا

باشگاه ذوب‌آهن درباره میزبانی‌نکردنِ بسکتبالیست‌های ذوب در مسابقات غرب آسیا، توضیحاتی ارائه داد

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه ذوب‌آهن نوشت: تیم بسکتبال ذوب‌آهن فصل گذشته با کسب عنوان نایب‌قهرمانی در رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران به‌عنوان تیم دوم ایران جواز حضور در رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا را از آن خود کرد، اما باید در سالن بسکتبال مجموعه آزادی تهران از حریفان خود میزبانی کند که این موضوع، پرسشی را در ذهن اصحاب رسانه و البته هواداران ایجاد کرده است مبنی بر اینکه چرا ذوب‌آهن در اصفهان از رقابت‌های بسکتبال غرب آسیا میزبانی نمی‌کند؟

با توجه به آئین‌نامه‌های فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) نماینده دوم کشورها باید در پایتخت آن کشور میزبان مسابقات باشد؛ بر این اساس تیم ذوب‌آهن باید در تهران میزبان حریفان خود باشد.

از سوی دیگر درباره استانداردهای سالن‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی و نیاز به تأیید فیبا، به غیر از سالن بسکتبال آزادی تهران، هیچ سالن دیگری در ایران نمی‌تواند میزبان این رقابت‌ها باشد، بنابراین نه تنها تیم ذوب‌آهن که تیم شهرداری گرگان نیز به‌رغم اینکه می‌توانست در گرگان میزبانی کند، باید در پایتخت میزبان حریفان اصلی خود باشد.

نبود پرواز مستقیم به شهرهای محل برگزاری مسابقات نیز یکی دیگر از موارد تاکیدشده در آئین‌نامه مسابقات است که باز میزبانی دیگر شهرها را به غیر از پایتخت در این زمان غیرممکن می‌سازد.

امید آن داریم که تیم بسکتبال ذوب‌آهن نماینده شایسته ایران عزیزمان در رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا باشد.

کد خبر 626390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.