چرا تومورهای پستان تهاجمی می‌شود؟  

متخصص رادیوانکولوژی درباره دلایل تهاجمی‌بودن تومورهای پستان سه‌گانه منفی و چالش‌های این بیماری، توضیحاتی ارائه داد.

پوریا عادلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بروز «تومورهای پستان سه‌گانه منفی» اظهار کرد: تومورهای پستان سه‌گانه منفی به گروهی از تومورهای پستان گفته می‌شود که بدون گیرنده‌های هورمونی و گیرنده‌های موسوم به Her۲ است.

وی افزود: به علت نبود این گیرنده‌ها روی این گروه از تومورها داروهای هورمون درمانی و داروهای مؤثر بر گیرنده Her۲ از انتخاب‌های درمانی این بیماران حذف می‌شود.

این متخصص رادیوانکولوژی تصریح کرد: از سوی دیگر این دسته از تومورهای پستان در مقایسه با انواع دیگر سرطان پستان تهاجمی‌تر بوده و از احتمال متاستاز و عود بیشتری برخوردار است، به همین علت این دسته از تومورهای پستان تبدیل به چالشی برای آنکولوژیست‌ها شده است.

وی درباره نحوه درمان این بیماری، گفت: درحال‌حاضر اساس درمان این بیماران پس از عود و پاسخ نگرفتن بیمار نسبت به داروهای شیمی‌درمانی، ترکیبی از شیمی‌درمانی، ایمنی‌درمانی و هدف درمانی یا تارگت‌تراپی است که بسته به وضعیت رسپتورها و ژن‌های خاص برای این دسته از بیماران استفاده می‌شود.

عادلی خاطرنشان کرد: با وجود استفاده از این داروها، همچنان پرگنوز و پیش‌آگهی این دسته از بیماران در مقایسه با انواع دیگر سرطان پستان ضعیف‌تر است.

کد خبر 626370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.