تفاهم مالکان، شرط لازم برای اجرای طرح بازآفرینی در اراضی ۱۸ هکتاری دهنو

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: از سال‌ها پیش سرمایه‌های مردم در اراضی ۱۸ هکتاری در محله دهنو قفل شده است که برای اجرای طرح بازآفرینی، مالکان آن باید با هم به تفاهم و توافق برسند تا شهرداری به عنوان تسهیلگر طرح لازم را اجرا کند.

به گزارش ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در جمع اهالی مالکان اراضی ۱۸ هکتاری (بین‌النهرین) محله دهنو اظهار کرد: رویکرد مدیریت جدید شهری بر مبنای عدالت‌محوری، محرومیت‌زدایی و ارتقای کیفی و زیست‌پذیری محلات است که بر این اساس دو محله دهنو و ولدان از منطقه دو برای این منظور انتخاب شدند.

وی افزود: به همین منظور برای آسفالت معابر اصلی و فرعی، آزادسازی گلوگاه‌ها، بازسازی پارک‌ها و دیگر اقدامات عمرانی و خدماتی بودجه مناسبی در قالب محرومیت‌زدایی برای این محله‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: همچنین در این راستا، ۹ معضل اصلی از محلات مختلف منطقه دو شهرداری شناسایی شد که بیشتر مشکل چند ده ساله مردم محلات بود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات محله دهنو، اراضی ۱۸ هکتاری و تعیین تکلیف آن است که به منظور بررسی ابعاد این موضوع، مسئولان ارشد استانی از جمله معاون عمرانی استاندار نیز جهت یافتن راه‌حل این معضل، از محل بازدید کردند.

صیرفی‌نژاد با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی نیز اجازه تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی این منطقه را نمی‌دهد، تصریح کرد: بدون شک برای تعیین تکلیف مجموعه ۱۸ هکتاری دهنو اهالی محل و مالکان آن باید همکاری کنند تا بازآفرینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: شهرداری منطقه دو، همه مالکان خرد و کلان این مجموعه ۱۸ هکتاری را شناسایی کرده و در این راستا ممیزی و لکه‌گذاری املاک مشخص شده است.

صیرفی نژاد تاکید کرد: شهرداری یک نقشه اجرایی برای این مجموعه در نظر گرفته که انتفاع مالکان و ضابطه‌های شهرداری را داشته باشد، زیرا بسیاری از زمین‌های این مجموعه قبلاً زمین کشاورزی بوده است اما اکنون مناسب کشاورزی نیست و باید مجوز شورای عالی کمیسیون ماده ۵ شهرسازی و معماری را برای تغییر دریافت کند.

وی گفت: سال‌های متمادی است که سرمایه‌ها در این محله به اصطلاح قفل شده است و برای اجرای طرح بازآفرینی مالکان باید با هم به یک تفاهم و توافق برسند تا شهرداری به عنوان تسهیلگر، طرح را اجرا کند.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان به مالکان مجموعه ۱۸ هکتاری پیشنهاد داد: یک نشست عمومی با مالکان تشکیل و طرح پیشنهادی شهرداری تشریح شود تا در صورت موافقت مالکان با این طرح، پس از اخذ مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌ربط، مراحل بعدی شهرداری وارد فاز اجرایی شود.

به گزارش ایمنا، اراضی ۱۸ هکتاری محله دهنو و بلااستفاده ماندن بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی رها شده، یکی از مهمترین مسائل منطقه دو است که مشکلات زیست‌محیطی فراوانی را ایجاد کرده و ساماندهی آنها یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه بوده است.

کد خبر 626362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.