استقبال مردم از بانک‌های قرض‌الحسنه/ جذب ۱۱.۲ همت سرمایه در اصفهان

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اصفهان با اشاره به استقبال مردم از بانک‌های قرض‌الحسنه، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اکنون ۱۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که ۱۱.۲ هزار میلیارد تومان آن متعلق به استان اصفهان است. این استان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در جذب نقدینگی مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا اسفندیاری امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم آذرماه_ در نشستی که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تأسیس بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اظهار کرد: این بانک در بیست‌ودوم آذرماه سال ۱۳۸۶ به عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور شروع به فعالیت کرد و اکنون ۵۳۰ شعبه در کل کشور دارد که ۲۹ شعبه آن در استان اصفهان فعال است.

وی افزود: این بانک بدون انجام هیچ فعالیت تجاری و با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی اهدافی همچون توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی اقشار مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تلاش برای فقرزدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی به ویژه در مناطق کم‌برخوردار، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در حوزه‌های اشتغال، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان‌های حمایتی و مردم نهاد برای بهبود شاخص اقتصادی و افزایش خرید آحاد جامعه را دنبال می‌کند.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اصفهان گفت: این بانک در مجموع با جذب بیش از ۱۳ میلیون مشتری و پرداخت ۱۳‌.۵ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه تاکنون به مردم خدمت کرده است. از این مقدار بیش از ۹۰۰ هزار مشتری در استان اصفهان و یک میلیون و ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات مربوط به استان اصفهان است.

ارائه خدمات بانکداری الکترونیک

اسفندیاری اضافه کرد: در راستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ، این بانک برنامه‌های اصلاح ساختار، الکترونیکی کردن عملیات اجرایی و ایجاد یک بانک کاملاً الکترونیکی را در دستور کار داشته است. همزمان سعی شده تا جایی که امکان دارد، فضای فیزیکی شعب نیز حفظ شده و بهبود یابد.

وی تصریح کرد: سامانه پرداخت وام آنلاین و افتتاح حساب آنلاین در بستر همراه بانک و اینترنت بانک، راه‌اندازی پیشخوان مجازی و سامانه توثیق سهام، راه‌اندازی سفته و برات الکترونیک، احراز هویت آنلاین سجام، کارت هدیه آنلاین، سامانه معدل حساب آنلاین و طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک از جمله خدمات الکترونیک این بانک است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اصفهان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد. بانک قرض‌الحسنه مهر مسئولیتی برای خود تعریف کرده تا در قالب تعامل با مجموعه‌های حمایتی از اقشار نیازمند توان حمایت کند.

اسفندیاری اضافه کرد: در این راستا در تعامل با کمیته امداد، بنیاد برکت، هلال احمر، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم نهاد ۵۵۹ هزار فقره وام به ارزش ۶۵ هزار میلیارد ریال و ۱۳۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت برای ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار پرداخت شده است.

پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان

وی با اشاره به پرداخت ۱۶ هزار فقره تسهیلات به ارزش ۶,۹۷۰ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، تصریح کرد: با هدف اشتغال و کارآفرینی با توجه به مجوز بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات بهشرکت‌های دانش‌بنیان، در تعامل با صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون ۳,۱۲۰ فقره وام به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اصفهان گفت: برای حمایت از خرید کالا و خدمات و تقویت توان اقشار کم‌درآمد جامعه، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طرح کالا کارت را اجرایی کرده که شامل خرید کالاهای داخلی و خارجی و همچنین خدماتی همچون دندانپزشکی است‌.

اسفندیاری با تاکید بر اهمیت حفظ محیط‌زیست و لزوم حذف حضور مردم در بانک‌ها، اضافه کرد: با زیرساخت‌های الکترونیکی که ایجاد شد، مراجعات حضوری مردم به شعب بانک مهر و مصرف کاغذ کاهش قابل توجهی داشته است‌. البته استفاده از خدمات الکترونیک نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم تا همه افراد از بستر الکترونیک استفاده کنند.

حضور در جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان

وی تصریح کرد: راهیابی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به جمع ۱۰۰۰ بانک برتر جهان براساس گزارش مؤسسه بنکر در سال ۲۰۲۲ یکی از افتخارات این بانک است.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اصفهان گفت: مشارکت در طرح شهید سلیمانی وزارت بهداشت و خرید ۲۵ هزار قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، بیمه حوادث ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سطح سه استان خراسان جنوبی، ایلام و سیستان‌وبلوچستان، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برای راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در روستای بشاگرد فعالیت‌هایی است که این بانک در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی انجام داده است.

اسفندیاری اضافه کرد: این بانک در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت از اشتغال آن‌ها با پرداخت وام قرض‌الحسنه، تهیه اقلام برای آسیب‌دیدگان زلزله هرمزگان، مشارکت در تهیه بسته‌های لوازم‌التحریر، تهیه مایحتاج آسیب‌دیدگان سیل در استان کهگیلویه‌وبویراحمد، چهارمحال‌وبختیاری و سیستان‌وبلوچستان، برگزاری کنگره اربعین حسینی و طرح کمک مومنانه مشارکت داشته است.

وی تصریح کرد: اعطای وام قرض‌الحسنه به بیش از سه میلیون نفر در سطح کشور، ارائه تسهیلات طرح کالا کارت با سقف ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومان، اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی، توسعه همکاری و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و توسعه خدمات به ناتوانان جسمی از جمله اهداف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال آینده است.

پرداخت ۱۹۳۱ فقره تسهیلات ازدواج

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر استان اصفهان گفت: از سال گذشته تاکنون هزار و ۹۳۱ فقره تسهیلات به ارزش ۲,۶۲۰ میلیارد ریال در این بانک به زوج‌های جوان استان اصفهان، ۲۰۵۲ فقره تسهیلات فرزندآوری به ارزش ۷۶۰ میلیارد ریال، ۱۰۰۴ فقره تسهیلات اشتغال به ارزش ۸۴۰ میلیارد ریال و ۷۲۹ فقره به ارزش ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات به بیماران صعب‌العلاج پرداخت شده است.

اسفندیاری اضافه کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اکنون ۱۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه دارد که ۱۱.۲ هزار میلیارد تومان آن متعلق به استان اصفهان است. این استان یکی از موفق‌ترین استان‌ها در جذب نقدینگی مردم بوده است. متوسط رشد نقدینگی بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور، چند برابر کل شبکه بانکی کشور بوده که نشان‌دهنده استقبال مردم از این بانک است.

کد خبر 626356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.