بی‌توجهی نسبت به تبادل تجربیات و آموزش شهروندی در حوزه بحران

شهردار تیران گفت: بی‌توجهی مسئولان نسبت به تبادل تجربیات و هم‌اندیشی بین نهادهای امدادی در حوزه بحران و آموزش شهروندی و توانمندسازی شهروندان برای اقدامات پیشگیرانه و به‌موقع، تاب‌آوری شهر را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن حجتی در دیدار با رئیس جدید جمعیت هلال‌احمر تیران و کرون، اظهار کرد: سازمان‌های امدادی و نیروهای امدادگر تجربیات و دانش خاصی نسبت به حوادث هر منطقه دارند که تبادل این اطلاعات و هم‌اندیشی در خصوص راهکارها در توانمندسازی نیروها نقش دارد.

وی افزود: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و تشکیل گروه‌های اندیشه‌ورز در حوزه امداد و نجات برای حوادث طبیعی و غیرطبیعی این امکان را فراهم می‌کند تا نیروهای امدادی خطا و آزمون نداشته باشند و توانمندی آنها به لحاظ اشتراک‌گذاری تجارب افزایش یابد.

شهردار تیران با بیان اینکه تبادل تجربیات و هم‌اندیشی در این خصوص مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: تجربه‌نگاری حوادث، ثبت آنها برای آیندگان و انتقال به نسل‌های بعدی نقش مهمی در بهبود وظایف مدیریتی مدیران دارد.

حجتی شناسایی مهمترین حوادث قریب‌الوقوع و انجام پیش‌بینی‌های لازم را مهم دانست و ادامه داد: همکاری مدیریت شهری با هلال‌احمر برای اقدامات پیشگیرانه و امدادرسانی مهم است.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه امروز، آموزش شهروندی و توانمندسازی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوادث است تا علاوه بر پیشگیری، در صورت وقوع حادثه اقدامات لازم انجام شود.

شهردار تیران گفت: آموزش شهروندان در خصوص موضوعات مرتبط با حادثه و بحران نباید مغفول بماند و لازم است هلال‌احمر سهم خود را در این راستا ایفا کند؛ مدیریت شهری نیز بر اساس مأموریت سازمانی فعالیت تخصصی خود را در دوره جدید خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، در این دیدار رئیس جمعیت هلال احمر تیران و کرون بر ضرورت همکاری مشترک تاکید و نقش هلال‌احمر در مدیریت حوادث شهری را مهم ارزیابی کرد.

کد خبر 626302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.