مقابله جالب آمستردام با گردشگران مزاحم

پایتخت هلند برای مقابله با مشکلاتی نظیر استفاده از مواد مخدر در ملأ عام توسط گردشگران در محله‌های قدیمی شهر، جریمه‌های سنگینی را در نظر گرفته و اقدامات پیشگیرانه را برای اعمال تایید کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت محلی آمستردام در حال برنامه‌ریزی برای ممنوعیت استفاده از مواد مخدر توسط گردشگران در بخش‌هایی از محله قدیمی شهر است. از نظر شهروندان، مصرف مواد مخدر در خیابان‌ها و مناطق گردشگری دیگر قابل تحمل نیست و متخلفان در این زمینه باید منتظر جریمه‌های سنگین باشند.

ساکنان منطقه مرکزی آمستردام در واقع از محدودیت‌هایی که در طول همه‌گیری کووید وجود داشت، لذت می‌بردند، زیرا چنین اقداماتی کاملاً جلوی جمعیت توریستی ناسالم را گرفته بود. فحشاء و مواد مخدر، تصویری نامطلوب از پایتخت هلند ایجاد کرده است و اکنون مقامات در حال تلاش برای حل این مشکل هستند.

در نتیجه شهر تصمیم گرفته است تا کمپینی موسوم به «دور بمانید» را با هدف گرفتن بازار بریتانیا راه‌اندازی کند، زیرا گمان بر این است که شلوغ‌ترین و بی‌نظم‌ترین گردشگران از بریتانیا وارد این شهر می‌شوند. آمستردام همچنین قصد دارد محدودیت‌هایی را برای گردشگری کافه‌ها و دورهمی گردشگران اعمال کند و تعداد سفرهای دریایی خود از راه رودخانه را کاهش دهد.

مقابله جالب آمستردام با گردشگران مزاحم

یکی دیگر از مواردی که مسئولان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مزاحمت‌هایی است که دلالان برای گردشگران ایجاد می‌کنند؛ چراکه ظاهراً اکثر آنها در واقع اقلام تقلبی می‌فروشند.

شهرداری تصمیم گرفته است نیمی از مرکز شهر را به عنوان منطقه مزاحم فروشنده (DOG) تعیین کند. یعنی شهردار می‌تواند برای آن منطقه حکم منع ۲۴ ساعته صادر کند و در صورت تکرار تخلف به مدت سه یا حتی شش ماه برای آن‌ها دستور منع بدهد.

علاوه بر این، هنگام جست‌وجوی مناطق مخصوص برگزاری میهمانی‌های آمستردام در اینترنت، به گردشگران در مورد این فروشندگان جعلی هشدار داده می‌شود.

شهر مداخلات نوآورانه جدیدی را نیز آزمایش کرده است. به عنوان مثال، در منطقه Monnikenstraat، هشدارهایی برای بازدیدکنندگان به صورت نور، روی زمین و دیوارها تعبیه شده است تا از وجود فروشندگان مزاحم آگاه شوند. آنها همچنین با خلاقیت جالبی حضور دلال‌ها را دشوار کرده‌اند؛ به طوری‌که حسگرهایی در خیابان و سطوح دیوار نصب شده است که وقتی فروشنده برای مدت طولانی در یک نقطه می‌ایستد، منطقه روشن می‌شود.

کد خبر 626283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.