جنگ بدون سلاح ابر قدرت‌ها در قطر!

جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، یکی از ادوار مهیج جام‌جهانی محسوب می‌شود و قطع به یقین حضور چهار تیم پر قدرت در نیمه نهایی هیاهوی زیادی را در این کشور ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در یکماه گذشته کشور کوچکی مثل قطر پذیرای بزرگترین رقابت فوتبال جهان است و از مجموع ۶۴ تیمی که شانس حضور در این مسابقات را داشتند تنها ۴ تیم آرژانتین، کرواسی، مراکش و فرانسه موفق به حضور در مرحله نیمه نهایی شدند و بدون شک تقابل‌های امروز و فردا علاوه بر اهمیت فراوان، هیجان زیادی را هم به دنبال خواهد داشت. در ادامه قصد داریم نکات ویژه‌ای را در خصوص چهار تیم برتر جهان بیان کنیم که در ادامه می‌خوانید:

فرانسه؛ خروس‌ها محکم جام را در آغوش گرفته‌اند

شاگردان دیدیه دشان در جام‌جهانی ۲۰۱۸ موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند و در این دوره نیز تلاش می‌کنند کاپ قهرمانی را در فرانسه نگه دارند. خروس‌ها تقریباً یک تیم با تجربه را راهی این بازی‌ها کرده‌اند اما با میانگین سن ۲۶/۷۶ پس از مراکش تیم جوان‌تری نسبت به سایر تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی دارند و می‌توان گفت مسن و جوان‌ترین بازیکنان فرانسه به ترتیب استیو مانداندا و ادواردو کامادینگا با ۳۷ و ۲۰ سال سن هستند.

تیم فرانسه کار خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را با قرار گرفتن در گروه D آغاز کرد و در دو مصاف ابتدایی این رقابت‌ها موفق شد استرالیا و دانمارک را به ترتیب با نتیجه ۴ بر یک و دو بر یک از پیش رو بردارد.

شاگردان دشان در آخرین مبارزه گروهی رودرروی تونس قرار گرفتند اما در عین ناباوری با نتیجه یک بر صفر مغلوب این تیم شدند و با ۶ امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کردند تا برابر یاران لواندوفسکی صف آرایی کنند و در نهایت با نتیجه سه بر یک لهستان را قاطعانه شکست دادند و مجوز حضور در مرحله یک چهارم را برای خود صادر کردند.

خروس‌ها در مرحله یک چهارم و در یک جدال حساس انگلیس مدعی را دو بر یک شکست دادند تا به عنوان مدعی عنوان قهرمانی خود را به نیمه نهایی جام‌جهانی برسانند.

نکته جالب توجه در خصوص عملکرد فرانسه این است که شاگردان دیدیه دشان در پنج بازی خود با ثبت میانگین ۵۴/۸ درصد در مالکیت توپ تقریباً در هر بازی تیم برتر میدان بوده‌اند و همین مسئله سبب شده آنها در هر بازی به طور تقریبی ۱۵ موقعیت گل را ایجاد کنند تا چنین به نظر برسد که هیچیک از تیم‌هایی که روبروی خروس‌ها قرار گرفته‌اند بازی آسانی را تجربه نکرده‌اند.

فرانسه اگرچه در مصاف‌های خود به لحاظ میدان داری و خلق موقعیت تیم خطرناکی ظاهر شده اما با ثبت پنج کارت زرد ثابت کرده دشان به بازی‌های درگیرانه و فیزیکی علاقه چندانی ندارد و غالباً به سرعت و تکنیک بازیکنانی همچون امباپه بسنده می‌کند.

جنگ ابر قدرت‌ها در قطر بدون تسلیحات نظامی!

مراکش؛ شیرها برای شکار جام در کمین نشسته‌اند

شیرهای اطلس کار خود در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را با حضور در گروه F و در شرایطی آغاز کردند که به نظر می‌رسید شاگردان الرکراکی در همان ابتدای راه قطر را ترک کنند زیرا در گروه F تیم‌هایی مثل کرواسی، بلژیک و کانادا قرار داشتند و روی کاغذ مراکش کار دشواری برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی داشت اما شیرهای اطلس با کسب تساوی بدون گل روبروی کرواسی و به دست آوردن پیروزی ۲ بر یک و ۲ بر صفر مقابل کانادا و بلژیک موفق شدند به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی شوند.

شاگردان الکراکی در مرحله یک هشتم رودرروی اسپانیا قرار گرفتند و در ضربات پنالتی با نتیجه ۳ بر صفر این تیم را شکست دادند، نکته جالب توجه درخصوص شکست اسپانیا برابر مراکش این است که شیرهای اطلس در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه‌، به دلیل هم گروه شدن با شاگردان انریکه و توقف روبروی آنها از صعود به مرحله حذفی باز ماندند و این موضوع باعث شد شاگردان الرکراکی در مصافی انتقامی رقیب پر مهره خود را از پیش رو بردارند.

مراکش در مرحله یک چهارم نهایی شرایطی مشابه مرحله قبل داشت زیرا در مقابل پرتغال صف آرایی کرد و یاران رونالدو نیز در جام‌جهانی ۲۰۱۸ و در همان مرحله گروهی مانع از صعود شیرهای اطلس به مراحل بالاتر شده بودند. شاگردان الرکراکی در مرحله یک چهارم جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، با تک گل یوسف النصیری پرتغال را شکست دادند تا به عنوان تیم شگفتی ساز در نیمه نهایی برابر فرانسه قرار بگیرند.

با اینکه مراکش هم اکنون در مرحله نیمه نهایی حضور دارد اما آمار و ارقام این تیم در پنج بازی گذشته نشان می‌دهد ولید الرکراکی با تفکرات خاص خود تا این مرحله بالا آمده است. شیرهای اطلس با میانگین سن ۲۶/۲۰ جوان‌ترین تیم مرحله نیمه نهایی محسوب می‌شوند و ال خانوس با ۱۸ و عبدالرزاق حمدالله با ۳۲ سال سن به ترتیب جوان و مسن‌ترین بازیکنان مراکش هستند.

شاگردان الرکراکی در پنج بازی گذشته خود اگرچه پیروز میدان بوده‌اند اما به دلیل پیاده کردن سبکی تدافعی و متکی به ضد حملات میانگین ۳۲ درصد مالکیت توپ را از خود به جا گذاشته‌اند و در هر بازی به طور میانگین موفق به خلق ۸ موقعیت گل شده‌اند. مراکش همانند فرانسه به ندرت درگیرانه بازی می‌کند و بیشتر سعی در ایجاد ضد حملات انتحاری دارد که همین موضوع باعث شده آنها در پنج بازی گذشته خود تنها ۶ بار داور را مجاب به استفاده از کارت زرد کرده باشند.

جنگ ابر قدرت‌ها در قطر بدون تسلیحات نظامی!

کرواسی؛ دالیچ با اما و اگر کرواسی را به اینجا رساند

تیم کرواسی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با حضور در گروه F برای تکمیل راه نیمه تمام خود در جام‌جهانی ۲۰۱۸ کار خود را آغاز کرد اما در اولین بازی خود مقابل مراکش تازه جان گرفته به تساوی بدون گل رضایت داد و پس از آن کانادا را ۴‌بر یک در هم کوبید و در آخرین بازی مرحله گروهی نیز برابر بلژیک یک تساوی بدون گل را کسب کرد تا به عنوان تیم دوم گروه F به مراحل حذفی راه پیدا کند.

شاگردان دالیچ در مرحله یک هشتم نهایی روبروی ژاپن بازی کردند و به دلیل تساوی یک بر یک در ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی این دیدار، در ماراتن پنالتی‌ها و با درخشش دروازه‌بان خود سامورایی‌ها را با نتیجه سه بر یک شکست دادند و آماده مصاف با برزیل مدعی قهرمانی در مرحله یک چهارم شدند. کرواسی برابر برزیل هم نتیجه‌ای مشابه دیدار با ژاپن را رقم زد و دوباره مشخص شدن نتیجه نهایی را به ضربات پنالتی کشاند تا آمادگی دالوویچ بار دیگر این تیم را به نیمه نهایی برساند و نهایتاً هم شاگردان دالیچ با نتیجه ۴ بر ۲ از سد یکی از تیم‌های خوش تکنیک جام‌جهانی ۲۰۲۲ گذشتند.

در خصوص میانگین سنی کرواسی باید بگوییم که آنها با یک تیم با تجربه پا به این میدان گذاشته‌اند و حضور لوکامودریچ با ۳۷ سال سن به عنوان مسن‌ترین بازیکن این تیم نشان دهنده همین موضوع است اما دالیچ در تیم خود ژسکو و لوکا سوکیچ ۲۰ ساله را هم در اختیار دارد تا این دو بازیکن نیز جوان‌ترین ملی پوشان کرواسی باشند.

شاگردان دالیچ در پنج دیدار اخیر خود میانگین ۵۴ درصد مالکیت توپ و ۱۱/۴ خلق موقعیت در هر بازی را به جا گذاشته‌اند و با کسب ۶ کارت زرد نیز عملکردی نزدیک به فرانسه و آرژانتین داشته‌اند.

جنگ ابر قدرت‌ها در قطر بدون تسلیحات نظامی!

آرژانتین؛ مسی در رؤیای خداحافظی با شکوه است

تیم ملی آرژانتین در ابتدای مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر کمی ناامید کننده ظاهر شد زیرا شاگردان اسکالونی روبروی عربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خوردند اما پس از آن مدعی بودن خود را ثابت کردند و مکزیک و لهستان را با نتیجه‌ای مشابه یعنی ۲ بر صفر شکست دادند و راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند تا برابر استرالیا صف آرایی کنند. یاران مسی در مرحله یک هشتم، با نتیجه ۲ بر یک استرالیا را شکست دادند و پس از آن مهیای تقابل با هلند شدند اما بدون تردید آرژانتین برابر هلند کار دشواری برای رسیدن به نیمه نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت زیرا آنها تا دقیقه ۹۰ با اختلاف دو گل از حریف خود پیش افتاده بودند اما در ده دقیقه پایانی غافلگیر شدند تا شاگردان فن‌خال با کامبک و تبدیل نتیجه ۲ بر صفر به نتیجه ۲ بر ۲ صعود شاگردان اسکالونی را عقب بیاندازند و نهایتاً البی سلسته ۴ بر ۳ هلند را در ضربات پنالتی از پیش رو برداشت‌.

آرژانتین با میانگین سن ۲۷/۸۴ مسن‌ترین تیم نیمه نهایی هستند و فرانکو آرمانی با ۳۶ و آلمادا و فرناندز با ۲۱ سال سن به ترتیب بازیکنان مسن و جوان این تیم محسوب می‌شوند.

اگرچه شاگردان اسکالونی تیم مسن‌تری را در اختیار دارند اما ثبت میانگین ۶۱/۸ درصد مالکیت توپ و ایجاد ۱۴/۸ خلق موقعیت گل در هر بازی نشان می‌دهد آنها هجومی بازی می‌کنند و قطع به یقین دریافت ۱۰ کارت زرد در پنج تقابل با همین موضوع مرتبط است.

جنگ ابر قدرت‌ها در قطر بدون تسلیحات نظامی!

کد خبر 626271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.