لیونل اسکالونی: انتقادات از مسی و تیم منصفانه نیست/ روحیه‌مان بالاست و بهتر از این نمی‌شود

سرمربی تیم ملی آرژانتین گفت: مسی همیشه همین‌طور بوده و تغییر نکرده است. او یک برنده است و غرور دارد. انگیزه و شور و اشتیاق او برای فوتبال بازی کردن و پیروزی حسادت‌برانگیز است. این همه انتقاد از او و تیم منصفانه نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیونل اسکالونی در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیم ملی آرژانتین مقابل کرواسی در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار کرد: پس از شکست مقابل تیم ملی عربستان، به خودمان آمدیم و شرایط تیم کاملا تغییر کرد. پس از آن، هر بازی برای ما مثل فینال است و بازی فردا نیز تفاوتی ندارد. در نهایت این هم یک بازی فوتبال است، اما می‌دانیم که برای ملت آرژانتین چه اهمیتی دارد و تیمم را با روحیه و انگیزه بسیار زیادی می‌بینم.

وی با اشاره به حواشی پیش‌آمده میان مسی و مارتینز با کادر فنی هلند در بازی گذشته افزود: برای تمام رقبایمان احترام قائل هستیم. بنابراین همه‌مان از زمان باخت دربرابر عربستان سکوت کردیم و تمرکزمان را روی بازی آینده‌مان گذاشتیم. سال گذشته در ماراکانا برزیل را بردیم و قهرمان کوپا آمه‌ریکا شدیم، بدون اینکه به میزبان و بازیکنانش توهین کنیم؛ نه‌تنها توهین نکردیم، بلکه با همه بازیکنان برزیل دست دادیم.

سرمربی تیم ملی آرژانتین درباره سبک بازی و تاکتیک آلبی‌سلسته مقابل حریفان تصریح کرد: ما یک سبک بازی مشخص داریم. همچنین برایمان بسیار مهم است تیم حریف چطور بازی می‌کند و تاکتیک تیم نیز بر این اساس مشخص می‌شود. با بازیکنان حرف می‌زنم و درباره تاکتیک تیم بحث می‌کنیم. هر کسی می‌تواند نظر خودش را بگوید و در تیم نیز تمام اعضا احساساتشان را به‌اشتراک می‌گذارند.

لیونل اسکالونی با اشاره به وقت‌های تلف‌شده بازی‌های جام‌جهانی که بسیار طولانی هستند، خاطرنشان کرد: ۱۰ یا ۱۱ دقیقه وقت اضافه، یک ماجرای جدید است. نمی‌خواهم بگویم عادلانه است یا خیر و یا اینکه باعث برهم خوردن تعادل بازی می‌شود، اما به‌عنوان یک تیم باید با این قضیه کنار بیاییم.

لیونل اسکالونی: انتقادات از مسی و تیم منصفانه نیست/ روحیه‌مان بالاست و بهتر از این نمی‌شود

وی درباره ستاره تیم ملی کرواسی نیز گفت: مودریچ به‌خاطر شکل بازی و به‌دلیل رفتارش در درون و بیرون زمین، یک الگوی تمام‌عیار برای هر فوتبالیستی است. تماشای بازی‌های او یک لطف بزرگ است.

سرمربی آلبی‌سلسته در پاسخ به این پرسش که آیا رفتارهای مسی در بازی مقابل هلند درست بوده، اظهار کرد: فوتبال همین است و در آن تنش وجود دارد. گاهی مجبورید دفاع کنید و گاهی حمله و در پایان هر بازی نیز، ممکن است بحث و درگیری رخ دهد. ما راه کنار آمدن با شکست را بلدیم و همچنین پس از کسب پیروزی، احساسی نمی‌شویم. مسی همیشه همین‌طور بوده و تغییر نکرده است، او یک برنده است و غرور دارد. انگیزه و شور و اشتیاق او برای فوتبال بازی کردن و پیروزی حسادت‌برانگیز است. این همه انتقاد از او و تیم منصفانه نیست.

اسکالونی درباره آخرین وضعیت مصدومان آرژانتین نیز گفت: امروز و پس از تمرین، شرایط بازیکنان برای بازی فردا مشخص خواهد شد. فعلا همه بازیکنان در دسترس هستند. شرایط دی‌پائول و دی‌ماریا برای بازی فردا و اینکه چند دقیقه بازی خواهند کرد، مشخص نیست. شاید از ابتدا و شاید در نیمه دوم برایمان وارد زمین شوند. شرایط تیم خوب است و برای یک بازی نیمه‌نهایی جام‌جهانی بهتر از این نمی‌شود.

کد خبر 626263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.