زلاتکو دالیچ: جو ورزشگاه به‌سود آرژانتین خواهد بود

سرمربی تیم ملی کرواسی گفت: آرژانتین تیم بسیار خوبی است، اما فردا در ورزشگاه از حمایت هوادارانشان برخوردارند و جوّ ورزشگاه به سود آن‌ها خواهد بود. این یک مزیت بزرگ برایشان است. در هر صورت و در هر شرایطی، ما می‌خواهیم از این بازی لذت ببریم و از چیزی هم گلایه نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زلاتکو دالیچ در کنفرانس خبری پیش از دیدار سه‌شنبه‌شب تیم ملی کرواسی مقابل آرژانتین در نیمه‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار کرد: حضور در جمع چهار تیم پایانی به‌ویژه برای کشور کوچکی مانند کرواسی افتخار بزرگی است. ما این کار را برای دو دوره متوالی انجام داده‌ایم. غروری که حس می‌کنیم، باورنکردنی است. آرژانتین تیم بسیار خوبی است و آن‌ها بازیکنی مانند لیونل مسی را دارند. معتقدم فشار بیشتری روی آرژانتین است. ما به‌خوبی برای این بازی مهیا شده‌ایم و خوش‌بین هستیم. چون این تیم ظرفیت و کیفیت خود را ثابت کرده است.

وی درباره دیدار کرواسی مقابل برزیل در مرحله قبلی افزود: بازی برابر برزیل توان زیادی از ما گرفت. اما هرطور که بود، به نیمه‌نهایی رسیدیم و قدرتمندانه ادامه می‌دهیم. انرژی تیم زیاد است و همه‌مان هیجان‌زده هستیم. همیشه خوب ریکاوری می‌کنیم و اکنون هم مشکلی نداریم. تیممان تمام توانش را فردا در زمین خواهد گذاشت و خوشبختانه مصدوم نداریم و به چیزی جز رسیدن به فینال جهان فکر نمی‌کنیم.

سرمربی تیم ملی کرواسی با اشاره به پیروزی تیمش مقابل آرژانتین در جام‌جهانی قبلی تصریح کرد: دیدار فردا متفاوت از چهار سال پیش خواهد بود. بازی قبلی در دور گروهی بود و فردا ما در نیمه‌نهایی برابر یکدیگر قرار خواهیم گرفت. البته مانند چهار سال قبل، ما تیمی سختکوش و قدرتمند داریم. بازی قبلی به تاریخ پیوست و نتیجه آن ربطی به بازی فردا ندارد.

زلاتکو دالیچ در پاسخ به این پرسش که آیا حواشی دیدار آرژانتین و هلند ممکن است تکرار شود، خاطرنشان کرد: اتفاقات آن بازی ورزشی نبود و دیگر نباید تکرار شود. البته که هر بازی هیجان‌های خاص خودش را دارد و تیم‌ها واکنش خودشان را نشان می‌دهند. امیدوارم فردا بازی بدون تنشی را ببینیم.

وی درباره فرم لیونل مسی، ستاره آلبی‌سلسته، نیز گفت: مسی در فرم بسیار خوبی قرار دارد و فضای اطراف او و تیمش نیز فوق‌العاده خوب است. آرژانتین تیم بسیار خوبی است و می‌دانم که مسی و هم‌تیمی‌هایش تحت فشار قرار دارند؛ اما فردا در ورزشگاه از حمایت هوادارانشان برخوردارند و جوّ ورزشگاه با آن‌ها خواهد بود. این یک مزیت بزرگ برایشان است. در هر صورت و در هر شرایطی، ما می‌خواهیم از این بازی لذت ببریم و از چیزی هم گلایه نداریم.

سرمربی تیم ملی کرواسی با اشاره به بازیکنان تیمش اظهار کرد: در تیم من، همه بازیکنان مستحق حضور در ترکیب ثابت هستند؛ اما در نهایت ۱۱ بازیکن به میدان می‌روند. همه اعتماد من را با خود دارند و خوشحالم که روی نیمکت بازیکنان جانشین خوبی دارم. تک‌تک بازیکنان برای من مهم و باارزش هستند. فردا برای رفتن به فینال جام‌جهانی بازی می‌کنیم و این همه آن چیزی است که می‌توانم بگویم.

دالیچ درباره حضور تیم ملی مراکش در جمع چهار تیم برتر جهان نیز خاطرنشان کرد: هر تیمی حق رؤیاپردازی دارد. چهار سال پیش نیز ما شرایطی مشابه داشتیم و رؤیایمان برای رسیدن به فینال محقق شد. مراکش تیم‌های بزرگی را حذف کرده و به شایستگی در نیمه‌نهایی جام‌جهانی حضور دارد.

کد خبر 626262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.