واکنش گروه‌های فلسطینی به شهادت یک کودک در کرانه باختری

گروه‌های فلسطینی شهادت یک کودک فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر جنین را جنایتی وحشیانه علیه کودکان و افراد بی‌دفاع دانستند که چهره واقعی رژیم صهیونیستی را منعکس می‌کند.

به گزارش ایمنا، گروه‌های فلسطینی ضمن محکومیت شهادت یک کودک فلسطینی در بیانیه‌هایی جداگانه، از مقاومت در کرانه باختری خواستند انتقام خون شهدا را بگیرد و حملات را دوباره شروع کند. آنها از ملت فلسطین نیز خواستند بسیج شوند و دشمن را زیر نظر بگیرند.

مهدی الشرقاوی، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، در اظهاراتی مطبوعاتی، شهادت کودک فلسطینی «جنی مجدی عصام زکارنه» را که در اثر تیراندازی نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان یورش به شهر جنین در کرانه باختری کشته شد، به خانواده وی تسلیت گفت.

وی تاکید کرد که کشتن کودکان، هدف قرار دادن افراد بی‌دفاع، تخریب و ویرانگری چهره واقعی اشغالگر و رهبران و ارتش شکست‌خورده آن است. درگیری شب گذشته در جنین و اتحاد مردم فلسطین و مبارزانش گواه آن است که چاره‌ای جز مقاومت وجود ندارد.

حماس نیز ضمن عرض تسلیت، هدف قرار دادن کودکان را جنایتی شنیع خواند و اعلام کرد مقاومت در سراسر قدس اشغالی و کرانه باختری قادر است انتقام خون شهدا را بگیرد و رژیم اشغالگر را نابود کند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین هم جنایت قتل جنی زکارنه را نمایانگر چهره زشت دشمن جنایتکار صهیونیست و تداوم حملات آن علیه ملت فلسطین دانستند.

این کمیته‌ها اعلام کردند کشتارهای رژیم صهیونیستی نه‌تنها خدشه‌ای به استواری و ایستادگی ملت فلسطین وارد نمی‌کند، بلکه تا زمان بیرون راندن اشغالگر از سرزمین و مقدسات، آنها را پایدارتر می‌کند.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز در واکنش به این جنایت اعلام کرد دشمن صهیونیستی اگر فکر می‌کند هجوم به شهرهای کرانه باختری، دستگیری رزمندگان مقاومت و کشتار کودکان و زنان، مردم فلسطین و رزمندگان مقاومت را از ادامه راه جهاد و مقاومت منصرف می‌کند، سخت در اشتباه است.

جنبش مقاومت مردمی فلسطین هم این جنایت را محکوم کرده و دشمن صهیونیستی را مسئول این اقدام تروریستی سازمان‌یافته دانست. این جنبش از دادگاه کیفری بین‌المللی خواست تحقیقات رسمی را درباره این جنایت و سایر جنایات رژیم صهیونیستی آغاز و عاملان این جنایات و نیز سیاستمداران، نیروهای نظامی و امنیتی را که از آنها حمایت کردند، مجازات کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 626239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.