خرید آنلاین بلیط هواپیما چه مزایا و معایبی دارد؟

روزهای مراجعه به آژانس مسافرتی و رزرو بلیط دیگر گذشته است. امروزه شما می‌توانید از طریق اینترنت و بسیاری از وب‌سایت‌های مسافرتی، به راحتی بلیط هواپیما خود را رزرو کنید.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما مزایای زیادی دارد که شاید از آنها بی خبر باشید. این مزایا ممکن است از مقایسه قیمت‌های مختلف خطوط هوایی تا دسترسی سریع و آسان به پروازها متفاوت باشد. همچنین رزرو آنلاین این امکان را می‌دهد که بلیط پرواز خود را مستقیماً در ایمیل خود یا از طریق پیام دریافت کنید. در عین حال که رزرو بلیط آنلاین می‌تواند معایبی هم داشته باشد. در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم به مزایا و معایب رزرو آنلاین بلیط هواپیما بپردازیم.

مزایای رزرو آنلاین بلیط هواپیما

برای اطلاع شما از برخی از مزایای رزرو آنلاین پرواز، در اینجا نکاتی وجود دارد که می‌تواند مفید باشند.

۱. قیمت ارزان بلیط

با مراجعه به آژانس‌های مسافرتی، هزینه‌های اضافی برای شما ایجاد می‌شود. اما با رزرو آنلاین بلیط هواپیما، می‌توانید بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی با قیمتی ارزان‌تر بلیط بخرید. با انتخاب رزرو مستقیم از خطوط هوایی مورد نیاز، می‌توانید از تخفیف‌ها و جوایز زیادی برخوردار شوید. همچنین می‌توانید انواع قیمت‌های ارائه شده بلیط را مقایسه کرده و مناسب‌ترین را انتخاب کنید.

۲. امکان انجام اصلاحات و لغو

از طریق رزرو بلیط هواپیما، شما این آزادی را دارید که در پرواز و رزرو خود تغییراتی ایجاد کنید. شما می‌توانید مستقیماً با شرکت هواپیمایی در تماس باشید و تغییرات مناسبی را در رزرو خود اعمال کنید. همچنین شما قادر هستید پروازهای خود را لغو کنید.

۳. راحتی بیشتر

یکی از بهترین مزایای خرید بلیط هواپیما، امکان رزرو آن از هر کجا که هستید است. شما به راحتی می‌توانید آن را از خانه یا دفتر کار خود از طریق موبایل یا لپ تاپ خود رزرو کنید. بنابراین دیگر لازم نیست بیرون بروید و بلیط تهیه کنید.

خرید آنلاین بلیط هواپیما چه مزایا و معایبی دارد؟

۴. صرفه جویی در زمان

با رزرو آنلاین بلیط لحظه آخری هواپیما، می‌توانید با چک کردن آنلاین، در زمان گرانبهای خود صرفه جویی کنید. شما می‌توانید به سادگی از وب سایت بازدید کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و پرینت بلیت یا دریافت مستقیم آن در ایمیل خود، رزرو خود را تکمیل کنید.

۵. دسترسی به جوایز و تخفیفات

با خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین، می‌توانید به چندین پرواز، پیشنهادها و جوایز آژانس‌های گوناگون دسترسی داشته باشید. بر اساس زمانی از سال که بلیط پرواز خود را به صورت آنلاین رزرو می‌کنید، می‌توانید از بسته‌های تشویقی خاصی استفاده کنید.

۶. دردسرهای کمتری ایجاد می‌کند

یکی از مزایای متعدد رزرو آنلاین پرواز این است که می‌توانید بدون دردسر اقدام به رزرو بلیط کنید. شما می‌توانید سفر، تاریخ، بودجه، بیمه مسافرتی و همچنین امتیازات ایده آل خود را دریافت کنید.

۷. امکان کسب اطلاعات

اینترنت اطلاعات مختلفی در مورد خط هوایی شما و همچنین موقعیت فرودگاه ارائه می‌دهد. با رزرو آنلاین اطلاعاتی در مورد فرودگاه، جزئیات مربوط به ترافیک و مزایایی که فرودگاه‌های مختلف ارائه می‌دهند، دریافت خواهید کرد.

خرید آنلاین بلیط هواپیما چه مزایا و معایبی دارد؟

۸. ارائه پشتیبانی شبانه روزی

چنانچه تصمیم گرفته‌اید به صورت آنلاین بلیط رزرو کنید، از طریق سایت‌های رزرو اینترنتی می‌توانید بلیط را رزرو کنید. برخی از سایت‌ها به صورت شبانه‌روزی پشتیبانی دارند تا در صورت ایجاد ابهامات بتوانید با راهنمایی آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

۹. امکان مقایسه راحت و فوری در صورت استفاده از سفرمارکت

هنگامی که قصد دارید از طریق هواپیما به مقصد خاصی سفر کنید، برای خرید بلیط آنلاین می‌توانید وارد سفرمارکت، بازار آنلاین خدمات سفر و گردشگری شوید. پس از جستجو در سفرمارکت، فهرستی از انواع پروازها و قیمت‌های گوناگون برای پرواز به مقصد مورد نظر ظاهر می‌شود. شما می‌توانید با یک مقایسه اجمالی، بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید.

معایب رزرو بلیط هواپیما با آژانس مسافرتی آنلاین

هنگام استفاده از خدمات مسافرتی آنلاین برای رزرو بلیط ارزان، نکات منفی متعددی وجود دارد.

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از معایب خرید بلیط اینترنتی اشاره کنیم:

۱. شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارید

برای بررسی انجام رزرو اینترنتی از طریق لپ تاپ یا گوشی هوشمند، دسترسی به اینترنت قابل اعتماد لازم است. هنگامی که با گوشی خود در حال رزرو هستید، اگر در جایی باشید که آنت‌دهی و دسترسی به اینترنت باشد، عملیات رزرو ممکن است با دردسر مواجه شود. بنابراین هنگام خرید اینترنتی بلیط پرواز خود، حتما دقت کنید که دسترسی به اینترنت خوبی داشته باشید. این دسترسی نباید قطع و وصل شود تا هنگام خرید و پرداخت وجه از طریق درگاه با مشکل مواجه نشوید.

۲. تغییر رزرو ممکن است سخت باشد

آیا تا به حال نیاز به تغییر پرواز پس از رزرو داشته‌اید؟ صرف نظر از دلیل تغییرات، بسته به آژانس هواپیمایی که از آن بلیط تهیه کرده‌اید، گاهی اوقات تلاش برای تغییر یا لغو پرواز می‌تواند دردسرساز باشد. به‌طور کلی، هم هتل‌ ها و هم خطوط هوایی به شما توصیه می‌کنند با آژانس مسافرتی که از طریق آن رزرو کرده‌اید، تماس بگیرید و با هماهنگی با آنها تغییراتی ایجاد کنید.

ممکن است بتوانید از طریق آژانس مسافرتی تغییراتی ایجاد کنید یا بازپرداخت انجام دهید. خطوط هوایی و هتل‌ها می‌توانند انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری را زمانی که مستقیماً از طریق آنها رزرو کرده‌اید، ارائه دهند. همچنین ممکن است هزینه‌های اضافی هنگام رزرو آنلاین پرداخت کنید که می‌تواند بودجه شما را کاهش دهد.

۳. ممکن است گرانتر باشد

برخی از سایت‌های آنلاین رزرو بلیط هواپیما خودشان در حقیقت واسطه هستند. زمانی که از طریق این سایت‌ها اقدام به رزرو می‌کنید، باید مطابق قوانین آن سایت عمل کنید. اما اگر خرید خود را از طریق سفرمارکت انجام دهید، هم می‌توانید قیمت‌ آژانس‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و هم خرید خود را بدون واسطه و به صورت مستقیم از آن آژانس دریافت کنید.

۴. زیاد بودن اطلاعات و سردرگمی

یکی از بزرگترین معایب رزرو آنلاین، این است که شما دربرابر اطلاعات گسترده‌ای قرار می‌گیرید که می‌تواند گیج‌کننده باشد. مخصوصا این اطلاعات می‌تواند باعث سردرگمی بیشتر مشتریانی شود که اولین تجربه رزرو آنلاین را دارند. اینجاست که واقعا نیاز به پشتیبانی سایت برای راهنمایی و کمک بیشتر احساس می‌شود. بخش پشتیبانی تامین‌کنندگان حاضر در سفرمارکت و پشتیبانی خود سفرمارکت آماده کمک به شما هستند. علاوه بر اینکه مقایسه یکپارچه اطلاعات در سفرمارکت، جلوی سردرگمی شما را می‌گیرد.

۵. نامعتبر بودن سایت اینترنتی

این روزها کلاهبرداری‌های اینترنتی بسیار زیاد شده است. سعی کنید خرید اینترنتی بلیط هواپیما را از طریق سایت‌های معتبر انجام دهید. اگر از سایت‌های جعلی و بی‌اعتبار برای خرید بلیط یا تور مسافرتی استفاده کنید، ممکن است پول شما به جای شرکت هواپیمایی به حساب بانکی دیگری برود. بنابراین باید خیلی در این زمینه دقت کنید. خوشبختانه همه تامین‌کنندگانی که در سفرمارکت به عرضه خدمات سفر می‌پردازند، دارای ای‌نماد و باقی مجوزهای قانونی از نهادهای نظارتی هستند.

کلام آخر

پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات، تاثیرات ویژه‌ای بر بیشتر کسب و کارها گذاشته است. به ویژه صنعت هواپیمایی و خرید بلیط قطار و هواپیما نیز از این تغییرات مصون نمانده‌اند. این روزها رزرو آنلاین بلیط هواپیما طرفداران زیادی پیدا کرده است. رزرو اینترنتی بلیط در عین داشتن مزایای متعدد، می‌تواند معایبی هم داشته باشد. دراین مقاله از سفرمارکت سعی کردیم به برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب خرید اینترنتی بلیط هواپیما اشاره کنیم. امیدواریم که اطلاعات خوبی به شما در این مورد داده باشیم.

کد خبر 626209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.