ضرورت کاهش فاصله‌ بین شهروندان و کارگزاران/برداشتن دیوارها بین مدیریت شهری و دانشگاه‌ها

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کاهش فاصله‌ها و برداشتن دیوارها بین دانشگاه و مدیریت شهری از اهداف برگزاری سلسله جلسات «رویداد شهرگاه» در هفته پژوهش است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز_ دوشنبه بیست‌ویکم آذر_ در برنامه شهرگاه، هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری که با موضوع برنامه‌ریزی شهری در دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: طرحی تحت عنوان باشگاه شهراندیشان به منظور افزایش مشارکت آحاد شهروندان در امر تصمیم‌سازی در عرصه مدیریت شهری در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به‌زودی با آماده شدن پلتفرم و بستر آن، اطلاع رسانی عمومی برای همه حضور و جذب اقشار مختلف شهر خاصه جامعه نخبگانی و خبرگانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش رویدادهایی را برای باشگاه شهر اندیشان جهت به بلوغ رسیدن این باشگاه برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: سلسله رویدادهای شهرگاه در هفته پژوهشی که هم‌اندیشی دانشگاهیان با مدیریت شهری است در همین قالب تعریف شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ما رویاهای جهانی را برای باشگاه شهراندیشان متصور شده‌ایم، افزود: باید در مواجهه با مردم بی‌پناه و حق طلب به عنوان مسئول و کارگزاران، پیام همه ما پیام امید باشد، چراکه اگر امید از بین رفت دیگر چیزی باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه رویداد «شهرگاه» با موضوعات مختلف و مورد نیاز مدیریت شهری در دانشگاه‌های مختلف استان به منظور جذب نخبگان و خبرگان در باشگاه شهراندیشان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: برای قشر دانشجویان نیز رویداد شهر جو را طراحی کرده‌ایم که چنین برنامه‌ای با نگاه توانمندسازی جوانان و امیدوار کردن آنها طراحی شده است، چراکه معتقدیم آن‌ها با توانمند شدن در عرصه مدیریت شهری می‌توانند در آینده‌ای نزدیک کمک حال مدیریت شهری باشند و در جایگاه شورای اسلامی شهر و مدیران شهری قرار گیرند.

نباتی‌نژاد گفت: شهربان ساحت دیگری است که می‌توانیم برای مشارکت اساتید و خبرگان در عرصه ارتباط با مدیریت شهری تعریف کرد، شهربانی در حقیقت انعکاس مشکلات ریز و درشت شهری از زبان شهروندان مشارکت‌جو است، در ساحت شهربانی چنین تعریف و تبیین شده است که اساتید دانشگاه‌ها و دیگر شهروندان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به عرصه مدیریت شهری بیان کنند، سپس تحلیل و داده‌کاوی آنها صورت می‌گیرد، اما امروز شهروند مشارکت‌جویی را در قالب شهربانی داریم که در مدت ۱۰ سال گذشته بالغ بر ۱۵۰۰ مرتبه با ۱۳۷ تماس گرفته و نسبت به مشکلات و معضلات شهری، پیشنهاداتی را ارائه کرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم یک مدل حکمرانی مطلوب شهری داشته باشیم شهروندان باید به سطح شهربانی و شهر اندیشی برسند، اما یکی از مهمترین مسائلی که در عرصه مدیریت شهری مدنظر است کاهش فاصله‌ها بین شهروندان و کارگزاران است و بر این اساس ما تلاش کردیم این مهم محقق شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تشکیل سلسله جلسات شهرگاه به صورت شبکه‌ای به‌منظور برداشتن دیوارهای بین مدیریت شهری و دانشگاه‌ها است، البته در این عرصه دانشگاه‌ها نیز باید گام‌های بلندی بردارد.

کد خبر 626204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.