۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
صالح آبادی: کمبود ارز نداریم

رئیس کل بانک مرکزی گفت: مشکل ترخیص این کالاها تأمین ارز نیست بلکه مسئله ریال است که ریال مورد نظر را به بانک مرکزی بدهند و ارز نیمایی دریافت کنند و کالاهای خود را ترخیص کنند، بنابراین مشکلی از بابت تأمین ارز وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالح‌آبادی، در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود فراوانی عرضه ارز نسبت به تقاضا، قیمت آن در بازار آزاد رو به افزایش است؟ اظهار کرد: بازار ارز نیما مشکلی از نظر عرضه ارز ندارد و تعادل در آن برقرار است و میزان عرضه در این سامانه نسبت به تقاضا بیشتر است و مشکلی در سامانه نیما وجود ندارد.

وی تأکید کرد: براساس آنچه ثبت سفارش برای واردات صورت می‌گیرد، ارز مورد نیاز تأمین می‌شود و امسال سطح صادرات نسبت به سال قبل بهتر شده است. مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی نسبت به مشابه سال قبل بیشتر است.

مشکلی در تأمین ارز وجود ندارد

رئیس کل بانک مرکزی در مورد سؤالی مبنی بر ماندگاری کالاهای وارداتی در بنادر و مشکل ترخیص آنها، اضافه کرد: مشکل ترخیص این کالاها تأمین ارز نیست بلکه مسئله ریال است که ریال مورد نظر را به بانک مرکزی بدهند و ارز نیمایی دریافت کنند و کالاهای خود را ترخیص کنند، بنابراین مشکلی از بابت تأمین ارز وجود ندارد.

کد خبر 626200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.