عملکرد شفاف سیستم حتی به قیمت کاهش درآمد شهرداری/ برای مچ‌گیری نیامده‌ایم

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن سرمایه‌های شهر و فرماندهان اقتصادی انقلاب هستند که با اصالت و عشق به خدمت و تولید به این عرصه ورود کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _دوشنبه بیست‌ویکم آذر_ در دیدار با فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن که با هدف بررسی مشکلات اصنو (سرا ۱۰) برگزار شد، اظهار کرد: ابتدای سال شهرسازی الکترونیک و اجرای سامانه اصنو (سرا ۱۰) با همت مدیریت شهر شکل گرفت که مزایا و مشکلاتی به همراه داشت.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت، مبارزه با آسیب‌ها و بی‌عدالتی، رعایت کرامت انسانی از مواردی بود که شورای اسلامی شهر بر تحقق آن تاکید دارد، افزود: با افتخار ادعا می‌کنیم تا قبل از آغاز فعالیت مدیریت ششم شهر، مباحثی همچون توافق در مناطق زیاد رخ می‌داد و مرسوم شده بود که به قیمت کاهش درآمد شهرداری سعی کردیم آن را به حداقل برسانیم تا هر آنچه در سیستم انجام می‌شود، شفاف باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیگیری مداوم برای بررسی آسیب‌ها در حوزه شهرسازی الکترونیکی، گفت: آسیب‌های این حوزه احصا شده است تا برطرف کردن مشکلات آن سریع‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: تحقق کامل سرا ۸ بیش از هفت سال زمان برد، اما امیدواریم اصنو (سرا ۱۰) در کمتر از یک سال به صورت کامل اجرایی و ایراد آن برطرف شود.

میرباقری خطاب به فعالان عرصه ساخت‌وساز مسکن، گفت: شما سرمایه‌های شهر و فرماندهان اقتصادی انقلاب هستید که با اصالت و عشق به خدمت و تولید به این عرصه ورود کردید، پس اجازه ندهید معنویت خدشه‌دار شود.

وی با قدردانی از فعالان ساخت‌وساز مسکن که دغدغه برای شهر اصفهان و جوانان دارند، ادامه داد: چندین برابر مشکلاتی که شما بیان کردید، ما نیز مشکلاتی را احصا کردیم و برنامه زمان‌بندی برای رفع این مشکلات تعیین کردیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از تمام رؤسای اسبق و ادوار کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر فارغ از گرایش‌های سیاسی دعوت کردیم تا در این دوره همراه و کمک ما باشند، گفت: تعدادی از آنها به صورت مستمر با کمیسیون ارتباط دارند، شما نیز اگر موضوعی را در شهر احساس می‌کنید که نیاز است به آن پرداخته شود، انعکاس دهید.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر در این حوزه به کمک شهرسازی آمده است؛ ما برای مچ‌گیری نیامده‌ایم بلکه آمده‌ایم دست بگیریم تا زودتر وعده‌ها تحقق یابد و حلاوت و شیرینی در ذائقه مردم به تلخی و ناکامی تبدیل نشود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه فعالان ساخت‌وساز مسکن در اصفهان به بیان دیدگاه، نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود پیرامون سامانه اصنو (سرا ۱۰) پرداختند و موضوعاتی همچون لزوم طراحی دفترچه خدمات مهندسی (ابعاد فنی و تخصصی) ویژه کارفرمایان و مالکان، افزایش تعداد افراد حاضر در میز خدمت مناطق، استفاده از مجری ذی‌صلاح به عنوان یک ظرفیت، بررسی درخواست‌های ثبت شده در سرای هشت در کنار فعال بودن سرای ۱۰، ارزیابی خروجی فعالیت سرای ۱۰ و ایجاد وحدت رویه، تحقق شهروندسپاری فعالیت‌ها در این حوزه، طراحی سامانه غیرحضوری برای انجام فرایندهای مالی، حذف کامل کمیته توافق در شهرداری، توجه به کرامت انسانی در ارائه خدمات، طراحی سامانه ارزیابی، اجرای قانون رفع موانع تولید در شهر، رفع اختلاف میان نظام مهندسی و شهرداری، پرهیز از قوانین خلق‌الساعه، به‌کارگیری کارشناسانی در شهرداری مناطق برای راهنمایی مراجعه‌کنندگان، تحقق صدور پروانه در ۱۰ روز به معنای واقعی، آنلاین کردن سامانه گزارش تخلفات، حذف سنت‌های غلط و رایج در این حوزه، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری را مطرح کردند.

کد خبر 626186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.