زهرا گونه از ولایت دفاع کنیم

امام جمعه موقت اصفهان بیشترین توجه و سرمایه‌گذاری حضرت زهرا (س) در دوران زندگی خود را بر موضوع ولایت دانست و گفت: پس از رحلت پیامبر هیچ یک از مسائل اسلام به این اندازه مورد توجه حضرت زهرا (س) قرار نداشت زیرا مسئله امامت و ولایت را در رأس همه امور می دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ولایتمداری حضرت زهرا (س) اظهار کرد: نخستین شهید راه ولایت و مدافع حریم ولایت حضرت زهرا (س) است و امیدواریم بتوانیم در مسیر اجرای فکر و اندیشه و راه و رسم این بانوی بزرگوار حرکت کنیم.

وی شخصیت حضرت زهرا (س) را در ابعاد گوناگون قابل بحث و بررسی دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های این شخصیت بزرگوار «عصمت» است که گرچه در جایگاه یک امام مطرح قرار نمی‌گیرد، اما شرایطی که در ذات انبیای الهی همچنین ائمه معصومین و اوصیای انبیا الهی وجود دارد در ذات حضرت نیز وجود داشت.

امام جمعه موقت اصفهان یکی از عرصه‌های شخصیتی حضرت را دفاع از مقام ولایت امیرالمومنین (ع) معرفی کرد و گفت: حضرت زهرا (س) نخستین شهید راه ولایت است که همزمان با محجوبیت و پایبندی به پرهیز از برخورد با نامحرم، هنگامی که موضوع ولایتمداری و دفاع از جایگاه امامت و ولایت به میان می‌آید سخنرانی تأثیرگذاری در مسجد انجام داد که در تاریخ به ثبت رسیده است.

ولایت از مسائل اصلی دین

وی با اشاره به دفاع چهره به چهره حضرت زهرا (س) از ولایت ادامه داد: در این زمینه جلسات عمومی نیز ترتیب دادند و سخنرانی کردند، در یکی از خطبه‌های ثبت شده از این بانوی بزرگوار از سکوت عده‌ای در دفاع از ولایت اظهار تعجب کردند و این نشان می‌دهد که موضوع ولایت یکی از مسائل اصلی دین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی بیشترین توجه و سرمایه‌گذاری حضرت زهرا (س) در دوران زندگی خود را بر موضوع ولایت عنوان کرد و گفت: پس از رحلت پیامبر هیچ‌یک از مسائل اسلام به این اندازه مورد توجه حضرت زهرا (س) قرار نداشت زیرا مسئله امامت و ولایت را در رأس همه امور می‌دانستند و هدف دیگر این بود که به دیگران بفهمانند تا آخرین مرحله باید از این مسئله دفاع کرد.

وی همه جریاناتی که پس از رحلت پیامبر در زندگی این بانوی بزرگوار ایجاد شده را در ارتباط با ولایت دانست و تصریح کرد: رخدادهایی مانند مضروب شدن، آتش زدن در خانه و بسیاری از مسائل دیگر در ارتباط با مسئله ولایتمداری بود و همین موضوع نشان می‌دهد که در حمایت از ولایت باید تا مرزی که حضرت زهرا (س) حرکت کرد، پیش رفت.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: گاهی برخی از مسائل و احکام دین در حالت اضطرار تغییر می‌کند یا به شکل موقت می‌توان به گونه دیگری عمل کرد، اما در مسئله ولایت حد توقفی وجود ندارد و باید تمام قد برای اثبات آن ایستاد و به دیگران فهماند که باید در این مسیر حرکت کنند.

لزوم هدایت مردم به اصول و مبانی دین

وی با اشاره به روند تغییر ارزش‌ها در جامعه گفت: با گذشت زمان گاهی مسائلی پررنگ می‌شود که نباید مورد توجه قرار گیرد و در مقابل برخی از اموری که در دسته دوم و سوم مباحث دینی قرار دارند بسیار پررنگ می‌شوند بنابراین همه مبلغان دینی وظیفه دارند که این اصول و مبانی اصلی و زیربناهای دینی را پررنگ و مردم را به سمت آنها هدایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی یادآور شد: تاریخ اسلام گواه آن است که گاهی این اتفاق در جامعه اسلامی رخ داده است و حضرت زهرا (س) با حرکت، صحبت و عمل خود تلاش کرد از کمرنگ شدن ولایت در تاریخ اسلام جلوگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه یک مسئله فقهی صرف نیست، افزود: در این مقطع از زمان که مسئله ولایت، رهبری و اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب در مسیر ولایت و امامت قرار دارد امیدواریم این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا معتقدیم ولایت فقیه یک مسئله فقهی صرف نیست بلکه بحث کلامی نشأت گرفته از همان تفکر و اندیشه امامت است و باید به شکل پررنگ‌تری در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 626170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.