ضرورت ارتقای آگاهی و توانمندسازی فرهنگیان

معاون برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: یکی از اهداف اجرای دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، افزایش سطح آگاهی همکاران در حوزه‌های مربوطه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم حیدرپور امروز _دوشنبه بیست‌ویکم آذرماه_ در گردهمایی کارشناسان برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به گزارش آماری از روند برگزاری دوره‌های آموزشی در نواحی و مناطق، اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، افزایش سطح آگاهی همکاران در حوزه‌های مربوطه است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از چهار میلیون ساعت دوره آموزشی در سطح استان اصفهان برگزار شده است، افزود: طی سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون ساعت دوره برگزار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در راستای توانمندسازی همکاران برگزار می‌شود، به همین جهت باید در زمینه اهداف و شرایط برگزاری به نحوی اجرای آن برنامه‌ریزی شود تا فرایندهای پیش‌بینی شده در زمان مقرر و مطابق با برنامه، به‌صورت منظم انجام شود.

وی گفت: لازم است به نحوی برنامه‌ریزی شود تا حداقل ساعت مورد نیاز طبق چارچوب‌ها و مصوبات وزارت متبوع و براساس شاخص‌های ارزیابی ابلاغی، در نواحی و مناطق آموزش‌وپرورش استان برگزار شود.

حیدرپور، درباره نقش دوره‌های بدو خدمت افزود: برگزاری این دوره‌ها، برای مدیران و معلمان دارای اهمیت بالایی است که براساس گزارش‌های دریافتی، این دوره‌ها از اثربخشی بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به روش‌های نیازسنجی برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، خاطرنشان کرد: نیازسنجی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به نیازسنجی از فراگیران، نیازسنجی از مدیران مدارس و نیازسنجی از کارشناسان آموزش اشاره کرد.

کد خبر 626154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.