لزوم توجه به تامین زیرساخت‌ها برای اجرای پروژه‌های ملی

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و پروژه‌های ملی، گفت: توسعه شریان‌ها و جاده‌های مواصلاتی، شبکه فاضلاب، صنایع پایدار و حمایت از گلخانه‌ها باید جزو اولویت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _ دوشنبه بیست‌ویکم آذر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهر اردل بعضی از تجهیزات پزشکی از جمله دستگاه سی تی اسکن را ندارد که امیدواریم این مهم توسط علوم پزشکی استان چهار محال و بختیاری پیگیری شود.

وی افزود: سال‌های گذشته یک دستگاه دیالیز توسط وزارت بهداشت به علوم پزشکی استان چهار محال و بختیاری تحویل داده و مقرر شد با توجه به مصوبه کمیته فنی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در محل درمانگاه شبانه‌روزی شهر دشتک قرار گیرد، اما با توجه به مساعدت خیران و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم، دستگاه به بهره‌برداری نرسیده است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این دستگاه دیالیز به مردم بخش بازفت، دوآب صمصامی و دشتک خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با تاکید ویژه بر بخش شیلات و کشاورزی در استان، گفت: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است؛ لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح دو هزار و ۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه جهت راه‌اندازی آنها، تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی انجام می‌شود.

سلیمانی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌ها و پروژه‌های ملی، تصریح کرد: توسعه شریان‌ها و جاده‌های مواصلاتی، شبکه فاضلاب، صنایع پایدار و حمایت از گلخانه‌ها باید جزو اولویت‌ها باشد، در این راستا شورای اسلامی استان تلاش می‌کند در کنار مسئولان اقدامات بزرگی برای استان انجام دهد و حق مردم را مطالبه کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تسهیل شرایط سرمایه‌گذار و حمایت همه‌جانبه از تولیدکنندگان ضرورت جامعه امروزی است، گفت: استان چهارمحال و بختیاری با داشتن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان نیاز به اجرای برنامه‌ریزی مدون در این حوزه دارد، لذا از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از همکاری جامعه شورایی، ظرفیت‌های استان را شناسایی کنند و برنامه ارائه دهند تا استان در حوزه صنعت گردشگری و جذب توریسم به اهداف خود برسد.

سلیمانی با بیان اینکه در استان صنعت توسعه یافته وجود ندارد، تاکید کرد: کشاورزی نه تنها مواد غذایی مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند، بلکه می‌تواند مواد اولیه برای توسعه بخش صنعت از جمله صنایع نساجی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه صنعتی شدن توأم با شهرنشینی نیازمند امکانات بیشتر اشتغال و درآمد است، افزود: با تقویت بخش کشاورزی و دامپروری طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل و طرح‌هایی برای رفع مشکلات مردم آغاز می‌شود.

کد خبر 626139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.